مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن؛

رشد ۶۶ درصدی توسعه گلخانه‌های رزن در دولت سیزدهم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن از رشد ۶۶ درصدی سطوح گلخانه‌های شهرستان رزن با تولید ۱۱ هزار تن انواع محصول گلخانه‌ای در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش فردای همدان، رضا مهدوی از رشد ۶۶ درصدی سطوح گلخانه‌های شهرستان رزن با تولید ۱۱ هزار تن انواع محصول گلخانه‌ای در دولت سیزدهم خبر داد.

وی با بیان اینکه مجموع گلخانه‌های به بهره‌برداری رسیده انفرادی و شهرکی رزن تا پایان سال ۱۴۰۰، ۲۱ هکتار بوده است اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم مساحتی بالغ بر ۱۴ هکتار به این میزان افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح گلخانه‌های به بهره‌برداری رسیده شهرستان به ۳۵ هکتار افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: این میزان نشان از افزایش ۶۶ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه افزایش سطح گلخانه‌ها در شهرستان طی سه سال، افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای زیر پوشش پلاستیک را به همراه داشته است ادامه داد: افزایش ۱۵۰ تن خیار، ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی، ۸ هزار تن انواع فلفل دلمه‌ای با ارقام مختلف، ۹۰ تن کلم بروکلی، ۷۰ تن توت‌فرنگی و ۷۰ تن نشاء محصولات مختلف جالیزی محقق شده است.

مهدوی در ادامه افزود: همچنین، ۹۳ هکتار پروانه تاسیس در این بخش صادر شده که در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲، ۱۰ فقره پرونده به مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال به منظور دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای احداث گلخانه به بانک عامل کشاورزی معرفی شده است ادامه داد: از این میزان ۶ واحد گلخانه به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت و چهار واحد به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال در شرف پیگیری هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن در قسمت دیگر با بیان اینکه اغلب گلخانه‌های شهرستان رزن با داشتن کد QR قادر به صادرات محصولات مختلف به سایر کشورهای اوراسیا، مانند روسیه همچنین عراق، قطر و دبی هستند اضافه کرد: تلاش کارشناسان فنی و متخصص در جهاد کشاورزی شهرستان ۳۶۰ اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی گلخانه‌ها و امکان تولید محصول ۱۲ ماهه، همچنین افزایش بهره‌وری در مصرف آب و کودهای شیمیایی، افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح ایجاد شده است.