جایگاه والای زنان در انقلاب اسلامی ایران نمایان شد

استاندار همدان گفت:جایگاه والای زنان در انقلاب اسلامی ایران نمایان شد.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در جلسه‌ ستاد استانی کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ)، اظهار داشت: امام عظیم‌الشأن(ره) یک جایگاه و شخصیت والا نشأت گرفته از احکام نورانی قرآن و اسلام به زنان اعطاء کرد.

استاندار همدان افزود: پس از قرن‌ها در انقلاب اسلامی تبلور پیرو راستین پیامبر اکرم(ص) در امام عظیم‌الشأن(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نمایان شد.

وی با بیان اینکه مردان بزرگی همچون سلیمانی‌ها، همدانی‌ها و باکری‌ها توسط امامین انقلاب اسلامی ترتیب شده‌اند، عنوان کرد: اما پس حضرت فاطمه‌زهرا(س) در طول قرون متمادی به دلیل ظلمی که در حق زنان شده بود تا انقلاب اسلامی از بانوان شخصیت برجسته‌ای معرفی نشده بود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عظیم‌الشأن(ره) با همراهی زنانی مانند خانم حدیدچی(دباغ) پیروز شد، ادامه داد: باید سرگذشت خانم دباغ را به عنوان شخصیت برجسته و یک سلسله‌ی جلیله از زنان برای نوجوانان و جوانان تبیین کرد.

وی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب با تأکید بر شخصیت والای زنان فرمودند؛ اگر مردی به اوج می‌رود از دامان پاک زنان است.

قاسمی فرزاد در پایان با تاکید بر اینکه مخاطب کنگره باید نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشجویان در دانشگاه‌ها باشند تا بتوان اسلام رشد یافته در بستر ایران را تبیین کرد، گفت: باید مفاخر و بزرگان خود را معرفی و الگوسازی کنیم و طراز خانم حدیدچی در سطح بین‌المللی است.