دادستان‌کل کشور:

۱۲۰۰ قاضی برای توسعه قضایی جذب شده‌اند

دادستان‌ کل کشور با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه قضایی اعتماد به دستگاه قضا است به طوریکه امسال توانستیم برای ۱۰ هزار جوان ایجاد شغل و آنها را جذب کنیم، گفت: در این فرآیند ۱۲۰۰ قاضی هم جذب شد که عدد قابل توجهی برای اشتغالزایی است.

به گزارش فردای همدان، حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی‌آزاد در آیین تکریم و معارفه دادستان همدان، با اشاره به اینکه در دادستانی ویژه به موضوع قانون جوانی جمعیت ورود کردیم، اظهار داشت: متأسفانه طبق آمارها سالانه ۲۰ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

دادستان‌کل کشور با تاکید بر اینکه مهمترین علت تصادفات عدم توجه رانندگان به رانندگی است، افزود: در این زمینه باید مسئولان به ویژه در ایام نوروز جاده‌ها را کنترل کنند تا شاهد جان‌باختن تعداد زیادی از هموطنان در این ایام نباشیم.

وی با بیان اینکه حفظ نیروی انسانی یکی از ارکان مهم در نظام اسلامی است، عنوان کرد: باید با اقدام غیرقانونی و غیرشرعی سقط جنین در کشور مقابله شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد ادامه داد: یکی از شاخص‌های توسعه قضایی اعتماد به دستگاه قضا است به طوریکه امسال توانستیم برای ۱۰ هزار جوان ایجاد شغل و آنها را جذب کنیم و در این فرآیند ۱۲۰۰ قاضی هم جذب شد.

دادستان کل کشور با اشاره به مشخصاتی یک دادستان باید دارا باشد، عنوان کرد:  دادستان باید فردی مستقل، بابصیرت، زمان‌شناس، منظم در امور و دارای روحیه جهادی باشد؛ دادستان باید فردی سیاسی باشد، اما جناحی نباشد؛ البته باید امین جناح‌های سیاسی باشد؛ همچنین دادستان باید درک درستی از شرایط جامعه داشته باشد و باید نگاه اصلاح فرهنگی را در دادسرا ایجاد کند که افراد را به سمت اصلاح و درستی جذب کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های ثابت قوه قضائیه تکریم ارباب رجوع است، گفت: باید با مفسدان اقتصادی برخورد شود و دادستان بر زندان‌ها نظارت داشته باشد به طوریکه هدایت قانونی ضابط برای احقاق حق مردم ضروری است همچنین باید از اطلاعات و داده‌های مردم به بهترین نحو حفاظت شود و افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند، باید بسیار گزینش شوند.