مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

عامل یا عاملان تخریب ملک اقبالیان تحت پیگرد قرار می‌گیرند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: متأسفانه ملک واجد ارزش اقبالیان واقع در خیابان جهان‌نمای همدان، توسط مالک یا مالکان مورد تخریب شبانه قرار گرفت که عامل یا عاملان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش فردای همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار کرد: بررسی موضوع و جلوگیری از خطرهای احتمالی تخریب این بنا، با اعزام نیروهای یگان حفاظت و نیروهای فنی در جهت رفع خطر برای عابران و ساکنان منطقه به محل انجام شد.

وی مطرح کرد: با همکاری واحد حوادث شهری شهرداری همدان صبح امروز( پنجشنبه ۱۶ اسفند) با اعزام بیل مکانیکی عملیات رفع خطر از بالکن کاملا تخریب شده و دیوار بیرونی ملک که احتمال ریزش فراوان داشت، انجام شد که این عملیات به منظور جلوگیری از خطرات جانی برای عابران در پی سقوط دیوار صورت پذیرفت.

معصوم‌ علیزاده افزود: بنای اقبالیان به علت معماری منحصربفرد و در پی درخواست فعالان میراث‌ فرهنگی در سال ۱۴۰۰ در فهرست بناهای واجد ارزش میراث‌ فرهنگی ثبت و به مالکان نیز ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: برای این تخلف محرز توسط واحد حقوقی اداره‌کل پرونده حقوقی تشکیل شده و باید گفت تخریب بناهای واجد ارزش و ثبت آثار ملی جرم بوده و به طور قطع با متخلفان برخورد و نسبت به پیگیری قانونی اقدام خواهد شد.