تأمین آب شرب پایدار روستای «یارمجه‌باغ» در رزن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تأمین آب شرب پایدار برای روستای یارمجه‌باغ در شهرستان رزن با همکاری امور آب و فاصلاب شهرستان رزن، اهالی این روستا و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

به گزارش فردای همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر گفت: این پروژه از طرح‌های جهاد آبرسانی بوده و با بهره‌برداری از آن، مشکل چندین ساله‌ تأمین آب شرب این روستا مرتفع شد.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی به این روستا، طراحی و اتصال مجتمع بزرگ خورونده به روستای یارمجه‌باغ با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته بود و در این پروژه چهار و نیم کیلومتر خط انتقال آب از روستای غینرجه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرا شده است.

بختیاری‌فر تصریح کرد: سه میلیارد تومان بابت حفر، تجهیز و فنس‌کشی چاه‌ برای آبرسانی به این پروژه هزینه شده و عملیات ساخت مخزن ۲۰۰ مترمکعبی با دو کیلومتر اصلاح خط انتقال و یک کیلومتر توسعه شبکه توزیع در این پروژه انجام شده است. با انجام این پروژه ۷۱۶ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

بختیاری‌فر با اشاره به لایروبی پنج چشمه و حفر دو چاه توسط اهالی این روستا، بیان کرد: ساخت و تجهیز ایستگاه پمپاژ به صورت امانی و از منابع داخلی امور آب و فاصلاب شهرستان رزن با هزینه‌ای افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام گرفته است.

فرماندار رزن هم امروز در آیین افتتاح این طرح بیان کرد: پروژه آبرسانی این روستا نهایی و مشکلات اهالی این روستا در موضوع آب حل شد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با اشاره به اینکه خوشبختانه پروژه آبرسانی روستای یارمجه‌باغ تکمیل شده و امروز به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده و تأمین منابع مالی از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان برای حفر چاه به منظور تکمیل پروژه درنظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود با حفر چاه در منطقه کهریز بغازی در فصل گرم و شرایط بحرانی کمبود آب، در این روستا در جهت تأمین آب به پایداری خواهیم رسید و اهالی این روستا دیگر مشکلی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: در جهت تأمین آب پایدار در روستای یارمجه‌باغ ۴.۵ کیلومتر خط انتقال لوله پلی‌اتیلن سایز ۹۰ میلی‌متر ۲۵ اتمسفر توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان اجرا شده است.