آمادگی شهرداری همدان برای مشارکت در تولید خودروهای برقی

شهردار همدان اصلی‌ترین حلقه گمشده شهر همدان را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: سرمایه‌گذاری به قدری مهم است که به جد پیگیر آن هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش فردای همدان، سید مسعود حسینی در جلسه سرمایه‌گذاری به منظور تولید خودروهای برقی و جایگاه‌های ایستگاه شارژ برقی در شهر همدان، با اشاره به اینکه حضور و جذب سرمایه‌گذار اتفاق و خبر خوبی است، اظهار کرد: مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری به سمتی حرکت می‌کنند که جذب سرمایه‌گذار در شهر همدان شکل بگیرد و همه ما این دغدغه را داریم که اتفاقات مثبتی در این زمینه بیفتد.

وی با بیان اینکه پروژه تولید خودروهای برقی و جایگاه‌های ایستگاه شارژ برقی شدنی است، تصریح کرد: شهر همدان از شهرهای کم‌مشکل‌دار در این موضوع است اما فضا به سمتی پیش می‌رود که با افزایش خودروها و مصرف سوخت‌های فسیلی همدان در آینده با این مسائل روبرو خواهد شد و لازم است به سمت حمل‌ونقل برقی برویم.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: شهرداری تهران اقدامات خوبی برای ورود خودروهای برقی انجام داده و سایر شهرها به دنبال این هستند که حمل‌ونقل را به سمت خودروهای برقی پیش ببرند و ما هم دنبال این پروژه هستیم.

حسینی در زمینه تکلیفی که در زمینه جایگاه شارژ خودروهای برقی بر عهده شهرداری همدان گذاشته شده است، اظهار کرد: شهرداری همدان آمادگی کامل برای همراهی و مشارکت در این پروژه را دارد و لازم است در کمیته سرمایه‌گذاری این پروژه مورد بررسی قرار گرفته و تفاهم‌نامه اولیه را ببندیم.

وی با بیان اینکه ما موافقیم که در صورت انعقاد تفاهم‌نامه، تفاهم‌نامه مپنا و سایر نمونه‌ها مبنا قرار گیرد که الگوی خوبی برای سایر شهرها خواهد شد، بر طرح این پروژه در کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد و افزود: باید تمامی ابعاد این پروژه با کار کارشناسی سنجیده شود، منافع دو طرف دیده و مشخص و توسط سیستم مدیریتی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر همدان ارسال شود تا شاهد تحقق این پروژه در شهر همدان باشیم.

در ادامه نماینده شرکت تولید خودرو با اظهارامیدواری در پیشبرد این پروژه گفت: اجرای این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است و ما نیازمند زمین و اماکن متعلق به شهرداری‌ها هستیم چراکه هزینه اجرای آن زیاد است.

وی با بیان اینکه همدان پایلوت این پروژه است، افزود: قرار است ایستگاه‌های شارژ برقی و تولید خودروهای برقی کشور در همدان راه‌اندازی شود که در صورت همکاری ما آمادگی کامل برای اجرای این طرح را خواهیم داشت. جایگاهی که برای همدان طراحی شده، استانداردترین جایگاه در جهان است که حاصل مطالعات و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی است.