اعتقادی به دخالت در عزل و نصب مدیران ندارم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقادی به دخالت در عزل و نصب مدیران ندارم اما آنچه مهم است مدیرانی باید باشند که لیاقت حضور در سمت خود را داشته و متعهد، کارآمد و دلسوز برای حل مشکلات مردم باشند.

به گزارش فردای همدان، عباس صوفی در پاسخ به اینکه  در حوزه آب و مسکن چه برنامه‌های ویژه‌ای دارید؟ اظهار داشت: نیازمند مجلس خوب هستیم که دغدغه معیشت مردم را داشته باشد؛ دغدغه ما ویژه در حوزه مسکن، اشتغال و معیشت است.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه مسئله آب در حوزه انتخابیه همدان دغدغه جدی است افزود: متاسفانه کم‌بارشی و مشکلاتی در این بخش داریم که باید راه چاره کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته انتقال آب از سد تالوار انجام شد و اقدام خوبی صورت گرفت افزود: در بخش ملی پیگیری حل مشکل آب را خواهیم داشت.

صوفی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب مصرفی همدان در بخش کشاورزی است ادامه داد: بدون اینکه دغدغه‌ای برای کشاورزان ایجاد کنیم، مصرف بهینه و مکانیزه کردن بخش کشاورزی، جداسازی فاضلاب و آب، استفاده از آب‌های سطحی و استفاده از پسماند حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مکانیزه کردن و هوشمندسازی کنتور چاه‌های کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد ادامه داد: نیازمند کار ویژه با استفاده از متخصصان این حوزه هستیم و باید منابع آن نیز تامین شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا یکصد روستای همدان با تانکر آبرسانی می‌شود و دغدغه جدی ماست که در صورت ورود به مجلس حتما پیگیر حل مشكل باشیم گفت: ایجاد توسعه پایدار در توجه به حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی با هماهنگی سایر نمایندگان مجلس در استان مدنظر است.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت آب مهم است و باید ویژه پیگیر این مسئله باشیم، هرچند الان نیز آب همدان سالم است خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن دو مسئله مهم مطرح است یکی اینکه در تمام حوزه انتخابیه استان این دغدغه وجود دارد اما آنچه باعث نگرانی و مورد مطالبه بوده، موضوع گرانی مسکن در همدان است.

صوفی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم برای حل مشکلات مسکن مصوبه طرح جامع شهری است گفت: در این زمینه در ۱۰ سال گذشته محدوده قانونی شهر همدان ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده و در یک تصمیمی محدوده قانونی همدان ۲ هزار هكتار كم شده است.

وي با بیان اينكه موضوع زمين موضوع عرضه و تقاضاست و به همان اندازه در مدت ۱۰ سال گذشته بر اساس سرانه ۲ هزار هكتار زمين كم داشتيم و در حال حاضر با طرح جامع مصوب، محدوده قانوني شهر حدود ۸ هزار هكتار شده است افزود: مصوبه موجود مي‌تواند بخشي از مشكلات زمين در حوزه عرضه و تقاضا را حل كند.