حفظ منابع طبیعی از ارکان مهم تولید پایدار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان منابع طبیعی را از ارکان مهم تولید پایدار دانست و گفت: حفظ عرصه‌های منابع طبیعی راهی برای حفظ آب، حفظ چراگاه و جلوگیری از فرسایش است.

به گزارش فردای همدان، رضا بهراملو با اشاره به اینکه منابع طبیعی از ارکان تامین امنیت غذایی پایدار است اظهار کرد: از همین رو هفته منابع طبیعی فرصتی است تا این مهم تبیین شود.

وی با بیان اینکه تبیین تاثیر حفظ عرصه‌های منابع طبیعی در تولید از الزامات روز است افزود: نقشه راه در حوزه منابع طبیعی تدوین شده به طوری که دلایل محافظت از عرصه‌ها در ابعاد مختلف تشریح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در این راستا از ظرفیت فرهنگی استان استفاده شود گفت: حفظ عرصه‌های منابع طبیعی راهی برای حفظ آب، حفظ چراگاه و جلوگیری از فرسایش است بنابراین حرکتی طبیعت محور به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه برنامه‌های هفته منابع طبیعی در روستاها برگزار شود تصریح کرد: تجلیل و دلجویی از خانواده معزز شهدا در روستاها، تجلیل از محافظان ملی منابع طبیعی، برگزاری زنگ طبیعت و برگزاری میز خدمت در روستاها شماری از این عناوین است.

بهراملو در پایان خاطرنشان کرد: باید یک موجی از اثربخشی منابع طبیعی ایجاد شود و مردم بدانند عدم تخریب منابع طبیعی اقدامی در راستای تولید است.