پرواز پهپاد ساخته شده توسط مجموعه نخبگان و متخصصان دانشگاه بوعلی

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بیان اینکه فردا نخستین پرواز پهپاد ساخته شده توسط مجموعه نخبگان و متخصصان دانشگاه بوعلی انجام می‌شود، گفت: این پهباد توسط کارشناسان و دانشجویان بومی همدان طراحی و ساخته شده و در اولین پرواز ۵۰ هکتار از مناطق حصار، خضر و حاشیه شهر همدان را عکس‌برداری […]

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بیان اینکه فردا نخستین پرواز پهپاد ساخته شده توسط مجموعه نخبگان و متخصصان دانشگاه بوعلی انجام می‌شود، گفت: این پهباد توسط کارشناسان و دانشجویان بومی همدان طراحی و ساخته شده و در اولین پرواز ۵۰ هکتار از مناطق حصار، خضر و حاشیه شهر همدان را عکس‌برداری می‌کند.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، ابراهیم مولوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌ها در دوره چهارم شورای شهر همدان راه‌اندازی شد و اکنون اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان به عنوان پایلوت مراکز پژوهشی و مطالعاتی شوراهای کلان شهرها مدنظر قرار گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان افزود: ۸ کمیته در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان تشکیل شده و کمیته گردشگری نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه عدم صدور مجوز برای بلندمرتبه‌سازی در پهنه‌ها و بافت سنتی همدان از اقدامات اساسی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان بوده است، بیان کرد: بلندمرتبه سازی در گذشته مشکلاتی را برای شهرداری و مردم ایجاد کرده است.

مولوی ادامه داد: تاکنون ۲۱ طرح پژوهشی توسط این مرکز دریافت شده و از این تعداد ۳ طرح به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بیان اینکه فردا نخستین پرواز پهباد ساخته شده توسط مجموعه نخبگان و متخصصان دانشگاه بوعلی انجام می‌شود، گفت: این پهباد توسط کارشناسان و دانشجویان بومی همدان طراحی و ساخته شده و در اولین پرواز ۵۰ هکتار از مناطق حصار، خضر و حاشیه شهر همدان را عکس‌برداری می‌کند و اگر به موفقیت برسد تمام سطح شهر همدان را عکس‌برداری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: سازمان نقشه‌برداری برای عکس‌برداری و استفاده در نقشه‌ها دو میلیارد تومان برآورد هزینه داشته و این در حالی است که پهپاد ساخته شده توسط دانشجویان همدانی این اقدام را با ۶۰ درصد کاهش هزینه انجام می‌دهد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در ادامه گفت: ساخت خودروی برقی به نام «یوشیتا» از دیگر طرح های به نتیجه رسیده است و همچنین این طرح در چند دوره از مسابقات داخلی و خارجی به عنوان نماینده کشور شرکت کرده است.

مولوی با اشاره به اینکه شهرداری از خودروهای پاک و برقی برای جابه‌جایی شهروندان در پیاده‌راه خیابان بوعلی استفاده می‌کند، ابراز کرد: ۱۰ دستگاه از این خودروها تولید و توسط شهرداری خریداری خواهد شد تا در پیاده‌راه خیابان بوعلی از آن استفاده شود.

موی خاطرنشان کرد: قبل از تاسیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان شهرداری بهایی به مطالعات و پژوهش نمی‌داد و برخی از شهروندان نیز معتقد بودند برخی پروژه‌ها همچون تقاطع غیرهمسطح چهارراه بابک بدون مطالعه اجرایی شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در پایان بیان کرد: همایش هم‌اندیشی همدان شهر سبز پایدار در ۲۸ مهر ماه امسال در همدان برگزار می شود.