رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

کشاورزی دانش‌بنیان در دستور کار جهاد کشاورزی همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از طریق کشاورزی دانشی تولید اضافه و منابع حفظ می‌شود از همین رو استفاده از ایده نو و کشاورزی دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فردای همدان، رضا بهراملو در گردهمایی و نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور بخش کشاورزی استان اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته تنش و بحران آب در استان و کشور مشهود است بنابراین باید مصرف آب کم و تولیدات کشاورزی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه افزون بر آب در حوزه خاک نیز دچار محدودیت شده‌ایم افزود: در حال حاضر خاک از نظر کمیت، کیفیت و مساحت کم شده از همین رو افزایش تولید در گرو ترویج کشاورزی دانش‌بنیان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه رشد جمعیت، افزایش تولیدات کشاورزی را می‌طلبد تصریح کرد: تولید باید از نظر کمی، کیفی و سلامت روند افزایشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه غیر از کشاورزی دانش‌بنیان چاره‌ای نداریم گفت: از طریق کشاورزی دانشی تولید اضافه و منابع حفظ می‌شود به نحوی که استفاده از ایده نو و کشاورزی دانش‌بنیان از ضروريات امروز است.

بهراملو در ادامه خاطرنشان کرد: در این حوزه بهره‌گیری از کشاورزان نمونه باید مد نظر باشد چراکه ۴۱ کشاورز نمونه ملی عدد بی‌سابقه‌ای بوده که استان همدان از آن خود کرده است.

وی متذکر شد: از ایده‌ها و برنامه‌هایی چون افزایش تولید، کاهش مصرف آب، افزایش کیفیت و کاهش ضایعات، کاهش ریزش برداشت‌ها و افزایش سلامت محصول استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان تاکید کرد: در اتاق ما به روی ایده‌های کاربردی باز است به ویژه که در استان هم افزایی و همدلی همچنین ارتباط با تولیدکنندگان، دانشگاهیان و اتحادیه‌ها ارتباط تنگاتنگی است.