تأکید دادستان همدان بر استانداردسازی مصالح ساختمانی

دادستان همدان با تأکید بر استانداردسازی مصالح ساختمانی استان گفت: انتظار می‌رود اداره‌کل استاندارد استان در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشد و نظارت‌های خود بر روند تولید و توزیع مصالح ساختمانی را افزایش دهد.

به گزارش فردای همدان، حسن خانجانی‌موقر در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت ارتقاء کیفیت ساختمان‌های استان همدان از طریق نظارت بر مصالح به‌کارگیری شده، اظهار کرد: مبنای استحکام هر ساختمانی کیفیت مصالح به‌کار رفته در ساخت آن بنا است بنابراین دستگاه‌های متولی در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح باید مطابق با قانون به وظایف خود عمل کرده و از افراد متخصص و متعهد بهره بگیرند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی و نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها موظف هستند مقررات فنی و استانداردهای لازم را رعایت کرده و انجام مراحل تأمین مصالح و عملیات اجرایی ساختمان‌ها را منطبق با استانداردهای تعریف شده پیش ببرند.

خانجانی‌موقر شناسایی واحدهای تولیدی غیرمجاز مصالح ساختمانی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در این زمینه مسئولان اداره‌کل استاندارد، شهرداری و صمت با همکاری یکدیگر و نظارت بیشتر، واحدهای غیرمجاز را شناسایی و به مراجع صالح معرفی کنند.