رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

رکورد جوجه‌ریزی در استان همدان شکست/ رشد ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رقم بی‌سابقه جوجه‌ریزی در استان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، رضا بهراملو صبح امروز در مراسم افتتاح کارخانه خوراک طیور در ایام‌الله دهه فجر با اشاره به تعامل سازنده سازمان جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان در استان اظهار کرد: ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی در دی ماه سال جاری انجام شده که این رقم در طول تاریخ جوجه‌ریزی استان بی‌سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این میزان جوجه‌ریزی در ۱۵۶ واحد مرغداری استان انجام شده است افزود: طبق برش شهرستانی کبودراهنگ، نهاوند و اسدآباد بیشترین میزان جوجه‌ریزی در استان را داشتند به طوری که کبودراهنگ با ۲۳۹ درصد تحقق در صدر شهرستان‌ها قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، در ادامه از همراهی مرغداران و تولیدکنندگان در این عرصه قدردانی کرد و گفت: جوجه‌ریزی با این حجم، رکورد استان را نسبت به سال‌های قبل شکسته به نحوی که نگرانی از بابت کمبود مرغ وجود ندارد.

بهراملو با تاکید بر اینکه زمینه تامین و توزیع مرغ در ایام پایانی سال فراهم است اضافه کرد: با این حجم جوجه‌ریزی مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان در استان تامین شده است.

وی با اشاره به روند ادامه‌دار جوجه‌ریزی در ماه‌های آخر سال یادآور شد: در حوزه تولید، عرضه و نظارت هیچ مشکلی وجود ندارد به ویژه که گوشت مرغ در استان سال گذشته ۵۳ هزار تن و در سال جاری۶۳ هزار تن تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: میزان جوجه ‌ریزی طی امسال نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.