فرماندار ویژه ملایر خبر داد:

تأیید صلاحیت ۷۰ نامزد در ملایر

فرماندار ویژه ملایر از تأیید صلاحیت ۷۰ نفر از این شهرستان برای حضور در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: تعداد نامزدهای انتخاباتی نسبت به دوره قبل، رشد چشمگیر ۲۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش فردای همدان، سلمان اسماعیلی با بیان اینکه فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس توسط هیأت اجرایی و نظارت به پایان رسیده است، اظهار کرد: احتمال تأیید صلاحیت تعداد دیگری در روند رسیدگی به شکایات در روزهای آینده منتفی نیست، اما تغییرات محتمل، تفاوت قابل اعتنایی در اعداد ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به پیش ثبت نام ۱۸۵ نفر در انتخابات این دوره مجلس، ادامه داد: از این تعداد ۱۰۱ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

اسماعیلی بیان کرد: ۱۹ درصد از حاضران در رقابت سال ۱۴۰۲ دارای مدرک دکتری، ۷۴ درصد کارشناسی ارشد، شش درصد کارشناسی و یک درصد هم حوزوی هستند. ۹ نفر دارای سن زیر ۴۰ سال هستند، در حالی که در دوره قبل داوطلبانی با این سن نداشتیم. ۳۱ نفر نیز در سن ۴۱ تا ۵۰ سالگی، ۲۴ نفر در سن ۵۱ تا ۶۰ سالگی و ۶ نفر هم در سن ۶۱ تا ۷۰ سالگی هستند.

فرماندار ویژه ملایر استقبال بی‌نظیر افراد در ثبت نام برای رقابت دوازدهم را نشان از اعتبار بالای نظام انتخاباتی کشور و اهمیت بی‌بدیل مجلس شورای اسلامی در ساحت حکمرانی ایران دانست و گفت: نقش این نهاد قانونگذار روز به روز عیان‌تر می‌شود.

اسماعیلی تأکید کرد: تعداد افراد تأییدشده و نسبت آن با کل تعداد ثبت نامی ها، علتی محکم و شاهدی صادق بر مردم‌سالاری نهادینه در نظام اسلامی است که در طلیعه گام دومش، طیف وسیعی از گرایش‌ها و سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به رسمیت می‌شناسد و میدان را برای رقابت آنها فراهم می‌کند.

وی حضور بیشتر زنان، جوانان و افراد با مدارج علمی بالا را نشان از اعتماد به نفس و نقش‌پذیری بیشتر اجتماعی آنها دانست و افزود: این تنها نمونه‌ای از موفقیت انقلاب اسلامی در رشد و بالندگی ایرانیان است.