برگزاری بیش از ۴۶۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از برگزاری بیش از ۴۶۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، علی حقیقی ضمن تبریک بابت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مختلفی با همکاری هیأت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان توسط دستگاه ورزش و جوانان همدان در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حضور پرقدرت و حماسی جامعه ورزش و جوانان در انتخابات ۱۱ اسفندماه مطرح کرد: در همین راستا با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر و هدفمند از ظرفیت‌های نیروی جوانان در استان برنامه‌های متنوعی در سه بخش جوانان، ورزشی و عمرانی توسط اداره کل ورزش و جوانان همدان تدوین شده است.

حقیقی افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۴۶۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در سطح استان همدان پیش‌بینی ‌شده است و برنامه‌های امسال با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی، ورزشی دهه فجر با محوریت انقلاب، مقاومت و ولایت‌پذیری برگزار خواهد شد، گفت: به صدا درآوردن زنگ انقلاب و رژه موتورسوران در ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام(ره) سرکشی و دلجویی از خانواده معزز شهدا و جانبازان، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی در سطح استان، میزبانی اردوی تیم ملی سنگنوردی، افتتاح ۱۳ خانه ورزش روستایی و میزبانی نشست مسئولان فرهنگی سه فدراسیون ورزشی از جمله مهمترین برنامه‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به نقش مهم و پررنگ بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی، تجلیل از مادران شهدای گرانقدر، توزیع اقلام ورزشی در قالب طرح دختران آفتاب، فراغت بانوان با ورزش و مسابقات کارکنان دولت ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه جوانان بیان کرد: برگزاری رویداد نماشو، میزبانی رویداد جامعه‌پرداز، ارائه مشاوره رایگان فردی، افتتاح مراکز وصال شیرین با موضوع تسهیلگری ازدواج، برگزاری محفل انس با قرآن و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت از مهمترین برنامه‌ها در حوزه فرهنگی و امور جوانان در دهه فجر امسال خواهد بود.

حقیقی درباره پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر مطرح کرد: چهار طرح ورزشی با ۲۳۵ میلیارد ریال اعتبار دهه فجر امسال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد و ۹ مجموعه ورزشی جدید نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به شرکت ورزشکاران استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه خاطرنشان کرد: این قشر مانند سالیان گذشته با حضوری پرشورتر و گسترده‌تر با لباس‌های متحدالشکل در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد و بار دیگر نشان خواهند داد که حافظ آرمان‌های این انقلاب هستند.