عدم برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز، درگزین را با مشکل مواجه می‌کند

فرماندار شهرستان درگزین گفت: با توجه به کشاورزی بودن درگزین باید با چاه‌های غیرمجاز برخورد جدی شود چرا که عدم برخورد با چاه‌های غیرمجاز و استخرهای کشاورزی در سال‌های آینده این شهرستان را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش فردای همدان، کمیل خواستان در کارگروه کشاورزی شهرستان درگزین، اظهارکرد: کشاورزی رتبه نخست اشتغال درگزین را دارد و مدیریت بهتر و بیشتر آب در شهرستان، این اشتغال بزرگ را توسعه خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه باید جدی‌تر با کشت محصولات پرآب‌بر برخورد شود، افزود: درگزین در حال حرکت به سمت کشاورزی مدرن بوده و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.

فرماندار کنتورگذاری را یکی از عوامل جدی برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب دانست و یادآور شد: در سال‌های آینده آب به رتبه نخست موضوعات هر منطقه‌ای تبدیل خواهد شد و باید در این زمینه از هم‌اکنون برنامه جامع و کاملی تهیه و اجرا شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری درگزین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان هم با بیان اینکه انتقال آب به مناطقی غیر از تحت پوشش چاه یا قنات ممنوع بوده و در صورت مشاهده پروانه آنها ابطال خواهد شد، گفت: نیازمند تخصیص اعتبارات در سال جدید هستیم که با مساعدت‌های شهرستان بتوانیم برنامه‌های آب منطقه‌ای را اجرا کنیم ضمن اینکه درگزین شهرستان جوانی است که باید با ایجاد نمایندگی به آن کمک شود.