رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در همدان/ مرغ عید و ماه رمضان تأمین شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از انجام بی‌سابقه جوجه‌ریزی در استان طی دی‌ماه خبر داد و گفت: با این حجم جوجه‌ریزی مرغ شب عید و ایام پایانی سال همچنین ماه مبارک رمضان در استان تأمین شده است.

به گزارش فردای همدان، رضا بهراملو اظهار کرد: چهار میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی در دی انجام شده به طوریکه این رقم در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی از تحقق ۱۳۴ درصدی جوجه‌ریزی نسبت به تعهد طی دی‌ماه خبر داد و افزود: این میزان جوجه‌ریزی در ۱۵۶ واحد مرغداری استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برش شهرستانی کبودراهنگ، نهاوند و اسدآباد بیشترین میزان جوجه‌ریزی در استان را داشتند به نحوی‌که کبوراهنگ با ۲۳۹ درصد تحقق در صدر شهرستان‌ها قرار دارد.

بهراملو ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مرغداران و تولیدکنندگان گفت: جوجه‌ریزی با این حجم، رکورد استان را نسبت به سنوات قبل شکسته به طوریکه این میزان جوجه‌ریزی در تاریخ جوجه‌ریزی استان همدان انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه تحقق این رقم بی‌سابقه مرهون تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و سازمان جهادکشاورزی است، اضافه کرد: با این حجم جوجه‌ریزی مرغ شب عید و ایام پایانی سال همچنین ماه مبارک رمضان در استان تأمین شده است.

بهراملو با اشاره به روند ادامه‌دار جوجه‌ریزی در ماه‌های آخر سال یادآور شد: با برنامه‌ریزی در بهمن و اسفندماه، مرغ تولیدی سال آینده نیز تأمین می‌شود و نگرانی از بابت تولید و عرضه مرغ وجود ندارد.

وی در پایان متذکر شد: تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است و در حوزه تولید، عرضه و نظارت هیچ مشکلی وجود ندارد.