اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز برای دام عشایر همدان

رئیس اداره امور عشایر استان همدان از اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با همزمان‌سازی فحلی و پرواربندی دام عشایر استان خبر داد.

اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز برای دام عشایر همدان
ایسنا/همدان

جعفر کاویانی‌دلشاد گفت: در راستای زنجیره تولید گوشت قرمز، پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات جزو ۳ تبصره ۱۸ و یک دوره آموزشی و برگزاری کارگاه توجیهی برای عشایر با استفاده از انعقاد قرارداد با شرکت دانش‌بنیان اصلاح نژادی و استفاده از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی در حال انجام و ارائه است.

وی اظهار کرد: بهبود مدیریت تولید مثل و افزایش بازده تولید مثل و افزایش بازده اقتصادی، افزایش دوقلوزایی، اصلاح نژاد، همزمانی آبستنی دام عشایر و بهبود مدیریت تغذیه گوسفند آبستن، مدیریت واکسیناسیون، پرواربندی بره‌ها و مدیریت کنترل بیماری‌ها از جمله اهداف این طرح است که توسط اساتید دانشگاه به عشایر آموزش داده می‌شود تا با میل و رغبت اقدام به اجرای طرح همزمان‌سازی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی امور عشایر استان همدان، کاویانی‌دلشاد، کنترل زمان زایمان دام عشایر در طول سال برای استفاده صحیح و بهینه از مراتع در اختیار عشایر، شناسایی و تشخیص دام‌های غیرآبستن، اجرای طرح دوبار زایش در سه سال و کاهش هزینه‌های تغذیه از دیگر اهداف این طرح دانست.

وی با بیان اینکه این طرح برای دام سبک در اختیار عشایر استان در حال انجام است، یادآور شد: برای تشویق عشایر و رونق زنجیره تولید گوشت قرمز، تسهیلات بانکی با سود چهار درصد و نیز جو مدت‌دار در اختیار دامداران از طرف اداره امور عشایر و شرکت‌های تعاونی عشایری همدان قرار می‌گیرد.