در همایش کانون های وکلا دادگستری کشور انجام شد:

تقدیر از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان

آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور روزگذشته در محل تالار مولوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد که در این جشنواره از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش فردای همدان به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان همدان، ارتقا کیفی کانون ها،تقویت ارتباط کانون ها با مردم،ارتباط موثر بین اعضای کانون های وکلا،استفاده از تیم های رسانه ای،انتشار کلیپ ها،موشن ها و گزارش مراسم ها و اقدامات انجام شده و…ازجمله ملاک های انتخاب اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)برای انتخاب روابط عمومی برتر بود.

گفتنی است در این دوره از جشنواره کانون های وکلای دادگستری آثار خود را در ۶بخش پرتال سازمانی،شبکه های اجتماعی،برگزاری رویدادها,محتوای متنی،محتوای چندرسانه ای ومسئولیت اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

در ابتدای این مراسم از اوراق متحدالشکل مربوط به هویت وکلا از جمله پروانه جواز و‌کارت شناسایی توسط رئیس اسکودا و وکیل جندقی کرمانی پور رئیس ادوار گذشته اسکودا رونمایی شد.

همچنین باتوجه به طرح تحقیق و تفحص از کانون های وکلا، سامانه سخاوت (فاز اول) توسط اسکودا راه اندازی و از این سامانه رونمایی شد.

شایان ذکر است از این پس از طریق سامانه سخاوت (sekhavat.prdco.ir) نحوه صدور و اخذ پروانه های وکالت،نحوه استعلامات،نحوه رسیدگی به تخلفات احتمالی وکیل و اظهار نظر موکلین نسبت به وکلا قابل مشاهده است اما اعلام تخلف و یا ارزیابی با ثبت نام در این سامانه قابل انجام است.

تقویت روابط عمومی کانون های وکلا یک نیاز بود

دراین جشنواره رئیس اسکودا با اشاره به اینکه امروز نخستین جشنواره روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری ایران است، گفت: در بدو ورود به اتحادیه جای خالی رسانه و روابط عمومی در کانون های وکلا احساس میشد. به همین دلیل در سه سال گذشته بر تقویت روابط عمومی کانون های وکلای سراسر کشور، به روز بودن وآگاه سازی مدیران کانون ها، ارتباط مستمر و‌موثر با مردم و ایجاد حسن اعتماد مردم به نهاد وکالت را در دستور کار قراردادیم.

جعفر کوشا به کانون ها توصیه کرد که از این پس شرکت در جشنواره های روابط عمومی را در دستور کار خود قراردهند و خاطرنشان کرد: دفاع از کیان نهاد وکالت و ارتقای تصویر رسانه ای نهاد وکالت با وجود و حضور روابط عمومی های فعال به ثمر مینشیند.

وی با اشاره به هجمه ها به استقلال کانون های وکلا،ادامه داد: پافشاری و مقاومت ارکان این نهاد درمقابل دست اندازی ها فقط به خاطر صیانت از حق مردم بود.مردم ولی نعمت ما هستند و وظیفه ما برقراری ارتباط با مردم است.

شفافیت کانون های وکلا با سامانه سخاوت

نائب رئیس اسکودا ضمن تأکید بر هجمه هایی که علیه کانون های وکلای دادگستری مبنی بر عدم شفافیت واردشده بود،گفت: همانطور که استقلال کانون های وکلا حائز اهمیت است همانطور هم شفافیت، احقاق حق مردم ونظارت بر عملکرد وکلا هم لحاظ می کنیم.

ابراهیم کیانی افزود:تکلیف قانونی کانون‌های وکلای دادگستری، ایجاد شفافیت در حوزه عملکرد مدیران در بخش وکالت نسبت به صدور پروانه، رسیدگی به تخلفات احتمالی است.

همچنین کانون‌های وکلای دادگستری باید در جریان اظهارنظرات مردم درباره وکلا باشند.که این شفافیت با راه اندازی سامانه سخاوت عملی شد.

روابط عمومی ها نقطه اتصال کانون های وکلا و افکار عمومی هستند

مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم ضمن تأکید براینکه بزرگترین افتخار رؤسا کانون ها حفظ استقلال این نهاد است،افزود: ازآنجایی‌که روابط عمومی ها نقطه اتصال کانون های وکلا و افکار عمومی هستند فعالیت های کانون ها باید نمود وسیع تری داشته باشد و کانون های وکلا باید بلندگوی مردم باشند که دراین زمینه ما برای ارتباط رسانه ای وسیع تر آمادگی کامل را داریم.

محمدمهدی فرقانی رئیس سابق دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی هم با اشاره به قدمت ۷۰ساله کانون های وکلا گفت: سابقه تاریخی،استقلال و درکنار مردم بودن ۳مؤلفه مهمی است که برای کانون ها تبدیل به سرمایه اجتماعی شده است و کانون ها باید باکمک رسانه ها،مطبوعات و روابط عمومی ها این سرمایه اجتماعی را حفظ و ارتقا ببخشند.

در ادامه این مراسم حمید ضیایی پرور و سیدعلیرضا حسینی به عنوان دبیر علمی و اجرایی به تشریح جزئیات جشنواره پرداختند.

همچنین علاوه بر تقدیر از روابط عمومی های برتر،از روح ا… کاظمی و هیوا باتمانی به عنوان قهرمانان ورزشی جامعه وکالت تقدیر به عمل آمد.