صلاحیت ۳۱۹ داوطلب در استان مورد تأیید قرار گرفت

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: صلاحیت ۳۱۹ داوطلب(معادل ۶۱ درصد داوطلبان) در استان مورد تأیید قرار گرفته که نسبت به دوره قبل (انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی) تقریباً ۱/۵ برابر افزایش داشته است.

به گزارش فردای همدان، حسن رضانیا در بیست و چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: نتایج پیمایش‌ها گویای افزایش میل به شرکت در انتخابات پیش‌رو است و ان‌شاءالله روز ۱۱ اسفند امسال
در بستر سلامت حقیقی؛ رقابت واقعی؛ امنیت کامل و مشارکت قوی، شاهد خلق حماسه‌ای بزرگ توسط مردم خواهیم بود.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: صلاحیت ۳۱۹ داوطلب(معادل ۶۱ درصد داوطلبان) در استان مورد تأیید قرار گرفته که نسبت به دوره قبل (انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی) تقریباً ۱/۵ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: این افزایش در حوزه‌های انتخابیه همدان و فامنین با بیشترین تأیید صلاحیت(۹۶ نفر) و اسداباد با کمترین تأیید صلاحیت (۱۹نفر) به ترتیب ۲/۵ و چهار برابر بیشتر می‌باشد.

رضانیا ادامه داد: از نکات قابل توجه در نتایج بررسی صلاحیتها توسط هیات نظارت استان این است که تمام نمایندگان فعلی استان مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته است تا ساعت ۱۸ روز ۱۹ دیماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه داوطلب اعتراض خود را ثبت و مستندات لازم را بارگذاری نمایند تا از روز ۲۰ دیماه اعتراض ایشان طی ۳۰ روز توسط شورای محترم نگهبان مورد بررسی نهایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: داوطلبان تأیید صلاحیت شده تا روز سوم اسفندماه اجازه فعالیت تبلیغاتی ندارند و توصیه می‌شود ضمن مطالعه قانون جدید انتخابات خاصه فصول مربوط به تبلیغات و قانون شفافیت مالی نسبت به رعایت قانون اهتمام و الزام را داشته باشند.

رضانیا در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است مراحل آزمون کتبی و شفاهی داوطلبان ششمین دورره مجلس خبرگان انجام شده و در مرحله بررسی صلاحیت توسط شورای محترم نگهبان قرار دارد و ان‌شاءالله تا ۴ بهمن ماه نتایج اعلام خواهد شد.