معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان خبر داد:

دریافت نشان اصالت ملی برای ۲۵ اثر صنایع دستی هنرمندان شهر همدان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره نشان اصالت ملی صنایع دستی غرب کشور گفت: از ۲۵۸ اثر ارائه شده توسط هنرمندان صنایع دستی استان‌های غرب کشور، ۱۱۳ اثر موفق به کسب نشان اصالت شدند که ۳۷ اثر مربوط به استان و ۲۵ اثر متعلق به هنرمندان صنایع دستی شهر همدان بوده است.

به گزارش فردای همدان، اسدالله ربانی‌مهر، اظهار داشت: صنایع دستی همدان از گذشته تا امروز دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور بوده و بسیاری از آثار هنرمندان همدان دارای نشان ملی و جایگاه ملی و بین المللی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: بشقاب سفالی، جام معرق، ساز کمانچه و قانون، کیف چرمی، جانمازی و میز پته دوزی، چرتکه، ساز تار و سنتور، جلیقه و شکلات‌خوری مشبک از جمله مهم‌ترین آثار هنرمندان صنایع دستی همدان هستند که نشان ملی اصالت را دریافت کردند.

وی بیان کرد: توسعه حوزه صنایع دستی علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی است، نشانه توجه به فرهنگ و آداب و رسوم گذشته است که در دنیای مدرن امروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و امروز جامعه نیازمند نگاه جدیدی به حوزه صنایع دستی است و همدان در این حوزه ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد.

ربانی مهر در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خانه‌های خلاق در حوزه فرش و صنایع دستی کمک بزرگی به احیای صنایع دستی در همدان است که باید پیگیری لازم برای راه‌اندازی آن انجام شود.