۶۰ هکتار از گلخانه‌های استان در همدان است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه همدان رتبه اول سطح گلخانه‌های استان را با بیش از ۶۰ هکتار گلخانه دارد، گفت: در یک سال اخیر ۳۵ پرونده تسهیلاتی در راستای احداث ۲۰ هکتار گلخانه به بانک‌های استان معرفی شده است.

به گزارش فردای همدان، رحمان ایرانپور با اشاره به مزایای کشت‌های گلخانه‌ای از جمله استفاده بهینه از منابع، بهره‌وری مصرف آب نسبت به فضای باز و افزایش چند برابری تولید، اظهار کرد: همدان با بیش از ۶۰ هکتار گلخانه رتبه اول استان از لحاظ سطح گلخانه‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی بالا و قابلیت کنترل شرایط اقلیمی از دیگر مزایای کشت گلخانه‌ای است، افزود: کشت گلخانه‌ای تولید در تمام فصول سال و تنظیم تاریخ کشت با توجه به نیاز بازار را میسر می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: امکان کنترل بیولوژیک آفات و بیماری‌ها و کاهش مصرف سموم، افزایش کیفیت و ماندگاری محصول تولیدی، امکان استفاده از سطوح بالای تکنولوژی و امکان کشت هیدروپونیک در اراضی غیرقابل کشت شمار دیگری از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر سطح گلخانه‌های همدان بیش از ۶۰ هکتار با ۱۲۰ بهره‌بردار است، اضافه کرد: بیش از ۵۵ هکتار آن گلخانه سبزی و صیفی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال و ۵ هکتار گلخانه گل و گیاه زینتی که بیش از دو هکتار آن گلخانه گل رز شاخه بریده با ظرفیت تولید بیش از دو میلیون شاخه در سال است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر ۳۵ پرونده تسهیلاتی در راستای احداث گلخانه با مساحت ۲۰ هکتار با نیاز سرمایه‌گذاری ۲۸۰۰میلیارد ریال و تسهیلات ۲۲۵۰ میلیارد ریال تکمیل و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه از پرونده‌های ارسالی سه فقره با سطح ۱.۵ هکتار تسهیلات دریافت و در حال احداث است، تصریح کرد: دیگر طرح‌ها در انتظار دریافت تسهیلات به منظور شروع عملیات احداث گلخانه هستند.