30 موکب براي زائران اربعين در همدان برپا مي شود

گروه جامعه: معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: 30 موکب در همدان براي خدمت رساني به زائران حسيني در ايام اربعين امسال داير مي شود.     به گزارش “فردای هم دان”، محمدابراهيم الهي تبار در نشست اعضاي ستاد هماهنگي اربعين حسيني اظهار کرد: موکب ها بايد درجه بندي شوند و در موکب هاي درجه […]

گروه جامعه: معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: 30 موکب در همدان براي خدمت رساني به زائران حسيني در ايام اربعين امسال داير مي شود.

 

 

به گزارش “فردای هم دان”، محمدابراهيم الهي تبار در نشست اعضاي ستاد هماهنگي اربعين حسيني اظهار کرد: موکب ها بايد درجه بندي شوند و در موکب هاي درجه يک خدمات ويژه به زائران ارائه شود.

وي افزود: با بهره گيري از فضاي مجازي براي افرادي که وارد همدان مي شوند به صورت آنلاين پيامک هاي با مضمون خدمات پيش بيني شده براي زائران ارسال شود.

وي اضافه کرد: همچنين اطلاع رساني در قالب بروشور با نمادي از استان همدان صورت گيرد و در اين بروشورها عنوان شود که چه خدماتي در مسير زائران در نظر گرفته شده است.

وي با ذکر اينکه وزارت کشور هيچگونه مسئوليتي بري همدان در مرز مهران تعريف نکرده است تاکيد کرد: با توجه به قرار داشتن همدان در مسير زائران اربعين نبايد امکانات و تجهيزات مورد نياز اين استان به ديگر نقاط ارسال شود.

وي يادآوري کرد: طبق برآوردها 2 ميليون زائر امسال از مرز مهران عازم کربلاي معلي مي شود که حدود يک ميليون و 400 هزار نفر از زائران اربعين حسيني از جاده هاي اين استان عبور مي کنند.

معاون عمليات انتظامي استان همدان نيز گفت: با توجه به افزايش ترافيک در جاده هاي برون شهري هنگام تردد زائران اربعين، از فرمانداري ها انتظار مي رود خودروي مورد نياز پليس راه را در اختيار آنان قرار دهد.

سرهنگ خسرو فخري افزود: تجهيز تابلوهاي هشداري و انتظامي حاشيه جاده ها به منظور پيشگيري از بروز سوانح رانندگي در ايام اربعين ضروري به نظر مي رسد.

اربعين سال گذشته حدود 50 هزار نفر از همدان عازم کربلا شدند.