شهردار همدان خواستار شد؛

مشارکت انبوه سازان در طرح‌های بزرگ شهر

شهردار همدان در جلسه با انبوه سازان خواستار مشارکت آنان در طرح‌های بزرگ شهر شد.

به گزارش فردای همدان، سیدمسعود حسینی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از انبوه سازان که در تالار قرآن برگزار شد، با بیان اینکه در دسترس نبودن مسؤولان سبب شده وقتی افراد او را پیدا می‌کنند حجم زیادی از مسائل را بیان کنند اظهار کرد: بسیاری از مسائل پیچیده راه حل‌های ساده دارند.

وی با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی انبوه سازان ادامه داد: برای تک تک مسائلی که بیان شد لازم است کمیته‌های تخصصی با حضور هر کدام از معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه شکل بگیرد تا حل شود.

حسینی با این توضیح که رفع مسئله راه پله دوم و کوتاه کردن زمان صدور پروانه از اصلی‌ترین تقاضاهای مطرح شده است گفت: پس از برگزاری نخستین جلسه با انبوه سازان، ورود جدی به مسائل داشتیم تا مشکلات مطرح شده را حل کنیم هرچند در گذشته نیز اقداماتی برای رفع این مسائل انجام شده بود اما موفقیت آمیز نبود.

شهردار همدان درباره راهکار شهرداری برای کوتاه کردن زمان صدور پروانه عنوان کرد: از چند ماه گذشته این مسئله را به صورت جدی پیگیری کرده و با شرکت صفا رایانه برای ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی قرارداد بسته ایم تا اینگونه بتوانیم زمان و نحوه اخذ استعلامات را تغییر داده و مراجعات مردم به واحدهای مربوطه در شهرداری‌ها را کاهش دهیم.

شهردار همدان با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه الکترونیکی افراد می‌توانند با یک کلیک ساده از تمامی اطلاعات مربوط به ملک خود آگاه شوند افزود: امیدواریم در نیمه اول سال بتوانیم این سامانه را به بهره برداری رسانده و میزان مراجعات شهروندان به شهرداری و زمان صدور پروانه را کاهش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره برخی شکایت‌ها پیرامون سخت گیری‌های صورت گرفته از سوی مدیران شهرداری برای صدور مجوزها مطرح کرد: عملکرد مدیران توسط دستگاه‌های نظارتی رصد می‌شود و این دستگاه‌ها نیز به راحتی از کنار مسائل عبور نمی‌کنند بنابراین اشخاص مجبور به کنترل قوانین و دیگر ضوابط هستند تا این ضوابط به درستی اجرا شود.

حسینی با درخواست از انبوه سازان برای مشارکت در طرح‌های بزرگ همدان مانند پروژه بیمارستان هزار تختخوابی، شهرک سلامت و غیره ادامه داد: در بودجه 1400 ما به اندازه 170 میلیارد تومان ملک آماده کردیم تا آنها را فروخته و بدهی خود به پیمانکاران و غیره را پرداخت کنیم که متأسفانه تنها موفق به فروش 2 میلیارد تومان از این املاک شدیم.

وی با قدردانی از همکاری پیمانکاران با شهرداری همدان عنوان کرد: ما با مشکلاتی رو به رو بودیم اما در نهایت با کمک خدای متعال توانستیم بیش از 30 درصد از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.

شهردار همدان با بیان اینکه سال گذشته سخت‌ترین سال مالی برای شهرداری همدان بود ادامه داد: وقتی مشکلی به وجود می‌آید ما دلیل این مشکل را افراد می‌بینیم در حالی که باید در ساختارها این مشکل را جست و جو کرد. پس باید برای رفع مشکلات ساختار سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم در شهرداری زمان صدور پروانه را به یک ماه برسانیم گفت: منکر مشکلات بیان شده از سوی شما نیستیم اما باید بگویم که همکاران ما پای کار هستند و برای انجام کارها تلاش می‌کنند.