شهردار همدان خبر داد:

آماده‌سازی فضاهای شهری جهت تبلیغات محیطی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی

شهردار همدان از آماده سازی فضاهای شهری برای تبلیغات محیطی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش فردای همدان، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سید مسعود حسینی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم برای آماده سازی فضاهای شهری و بهره مندی از ظرفیت شهرداری همدان جهت تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و زمینه‌ سازی برای مشارکت حداکثری مردم انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ گسترده تبلیغات محیطی شهرداری همدان افزود: تدارکات لازم برای آماده سازی و نصب 6000 مترمربع سازه موقت تبلیغاتی از نوع فلزی و داربست و گونی، در 130 نقطه از معابر پر تردد شهری جهت بهره برداری نامزدها برای الصاق پوستر دیده شده است.

شهردار همدان افزود: در طول مدت زمان مجاز تبلیغات نامزدها و به منظور رعایت عدالت در انتخابات، هیچ یک از نامزدها حق استقاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری اعم از بیلبورد، عرشه پل، تلویزیون شهری، پایه بنر و… را ندارند.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تأکید بر عدم بهره گیری نامزدها از ظرفیت و فضای تبلیغاتی شهرداری تصریح کرد: با توجه به احتمال تبلیغات پیش از موعد برخی نامزدهای انتخابات از مجرای کانون‌های تبلیغاتی طرف قرارداد با شهرداری در پوشش‌ها و روش‌های مختلف؛ کلیه طرح‌هایی که در آنها به نحوی از انحنا چهره شخص معرفی شود، توسط شهرداری جمع آوری می‌گردد.

حسینی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که ممکن است برخی از احزاب و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در قالب تبریک و تسلیت مناسبت‌های ملی و مذهبی درخواست نصب بنر از سوی شهرداری داشته باشند؛ اکران بنرهای فوق پس از تأیید فرمانداری همدان امکان پذیر است.

شهردار همدان با اشاره به آگاهی بخشی عمومی و آماده‌سازی محتواهای لازم توسط شهرداری در سازه‌های تبلیغاتی گفت: به منظور آگاهی بخشی به عوامل اجرایی نامزدهای انتخاباتی جهت خودداری از الصاق پوستر بر مکان‌های ممنوع تبلیغاتی اعم از جداره‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای راهنمای مسیر و به طور کلی تاسیسات شهری؛ محتواهای لازم توسط شهرداری آماده و در سازه‌های تبلیغاتی اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه مکان‌های لازم پیش‌بینی شده در شهر به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده عنوان کرد: حدود 400 داربست در ابعاد 1/5 ×6 متری و حدود 400 قطعه گونی دورو به ابعاد 1/5 ×5/8 متر با لیفه بالا و پایین جهت نصب سازه‌های موقت در مکان‌های مختلف پیش‌بینی شده است.