شهردار همدان خبر داد:

ضوابط و تسهیلات تشویقی برای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد

شهردار همدان از ضوابط و تسهیلات تشویقی برای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خبر داد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سید مسعود حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای افزایش کیفیت فضاهای شهری و خدمات رسانی مطلوب، ضوابط تشویقی برای محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر همدان مصوب شده است.

وی با اشاره به این مصوبات عنوان کرد: ضوابطی از جمله اعطای طبقه تشویقی، کاهش مساحت مورد نیاز پارکینگ، امکان احداث یک در اضافه در پارکینگ، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حد نصاب و امکان تخصیص طبقه همکف به کاربرهای تجاری و خدماتی در موارد خاص در نظر گرفته شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: محدوده‌های هدف شامل محله‌های جوادیه، پاسداران، زمانی، ششصد دستگاه، خضریان، شیر سنگی، کوی ستایش، صدف و کلیه محدوده‌های واقع در حوزه بافت فرسوده و ناکارآمد شهر همدان است.

سید مسعود حسینی با تأکید بر استفاده از این ظرفیت ایجاد شده توسط شهروندان و ساکنان در این محدوده‌ها گفت: شهروندانی که قصد استفاده از این تسهیلات را دارند برای کسب اطلاعات بیشتر به مناطق چهارگانه شهرداری همدان مراجعه کنند.

استان همدان نزدیک به چهار هزار و 500 هکتار محدوده باز آفرینی شهری مصوب شده دارد که شامل پنج زیرگونه می‌شود.

این زیرگونه‌ها شامل محدوده ناکارآمد میانی ناهمگون، بافت فرسوده، بافت تاریخی، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و روستاهای الحاق شده به شهر می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است 14 هزار واحد مسکونی در طول چهار سال در محدوده بازآفرینی شهری استان همدان ساخته شود. شهرهای همدان و ملایر محدوده بازآفرینی بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان دارند.

گفتنی است دبیرخانه دائمی ستاد بازآفرینی شهری استان همدان برای نخستین بار در کشور در ساختمانی مجزا، دهم آذر ماه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گشایش یافت و در آیین گشایش آن معاون وزیر راه بازسازی محله جولان را نمونه موفق کشوری دانست.