دستگیری ۱۴ متهم در اجرای طرح امنیت محله‌محور در ملایر

فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری هفت نفر سارق، یک نفر خریدار اموال سرقتی، پنج نفر معتاد و یک نفر دارنده سلاح شکاری غیرمجاز در اجرای طرح امنیت محله محور توسط مأموران کلانتری ۱۱ خبر داد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد ساکی در تشریح این خبر گفت: طرح امنیت محله محور با هدف پاکسازی محلات آلوده و جرم خیز از وجود بزهکاران و مجرمان توسط مأموران کلانتری ۱۱ در یکی از محلات حوزه استحفاظی این کلانتری اجرا شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح مأموران با انجام اقدامات پلیسی و تلاش شبانه روزی مؤثر تعدادی از متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی تعداد سه نفر سارق اماکن خصوصی، یک نفر سارق گوشی تلفن همراه، سه نفر سارق داخل خودرو و یک نفر خریدار اموال سرقتی را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده به دو فقره سرقت از اماکن خصوصی و یک فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کردند و از سارق گوشی تلفن همراه نیز یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد.

وی با اشاره به کشف یک دستگاه خودرو مزدا سرقتی به صورت بلاصاحب مطرح کرد: در این مأموریت مأموران همچنین تعداد پنج نفر معتاد و یک نفر دارنده سلاح شکاری غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند و با تشکیل پرونده کلیه متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین از دستگیری یک نفر سارق سیم برق حین سرقت با هوشمندی مأموران کلانتری ۱۴ ازندریان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق هوایی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۴ ازندریان، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از چندین روز تلاش شبانه‌روزی سرانجام در ساعت پنج بامداد در حین گشت‌زنی شخصی را حین سرقت سیم و کابل برق هوایی مشاهده کردند که نامبرده به محض مشاهده مأموران با یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که پلاک های آن مخدوش شده بود، متواری شد.

ساکی بیان کرد: مأموران با سرعت عمل و به‌کارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی خودرو مذکور را متوقف و متهم را به همراه دو عدد قیچی کابل بر، یک عدد چراغ قوه و یک تیغه چاقو دستگیر کردند. این فرد که غیربومی شهرستان است، در بازجویی های به عمل آمده به چندین فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عاقبت قدرت نمایی پوشالی اوباش تحت تعقیب پلیس ملایر میله های زندان شد، گفت: در پی صدور حکم قضایی مبنی بر دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش به اتهام قدرت نمایی با سلاح و ایراد ضرب و جرح عمدی بلافاصله، موقعیت دقیق این اوباش شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه این متهمان در یک عملیات ضربتی توسط مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان دستگیر شدند، افزود: طی بررسی به عمل آمده از این اوباش مشخص شد که دارای سوابق متعدد کیفری هستند بنابراین با تشکیل پرونده و ارائه مستندات، متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.