افزایش ادامه‌دار جوجه‌ریزی در استان همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افزایش ادامه‌دار جوجه‌ریزی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش فردای همدان، علی دولو با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تولید مرغ در استان، اظهار کرد: حاصل برنامه‌ریزی‌های مدون در این حوزه، ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه‌ جوجه‌ریزی طی ۹ ماهه سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته به طوریکه میزان جوجه‌ریزی سال پیش ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ثبت شده است، افزود: این مهم بیانگر تعامل سازنده واحدهای تولیدی و مسئولان استانی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: رقم سه میلیون و ۳۱۳ هزار قطعه‌ای جوجه‌ریزی در آذرماه نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد به نحوی‌که ۱۱۰ درصد میزان تعهد محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه در تأمین و تولید مرغ گرم در استان هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مرغ به میزان نیاز و بیش از نیاز و مازاد در استان تولید می‌شود.

دولو در ادامه تصریح کرد: روند جوجه‌ریزی و تولید مرغ در ماه‌های آینده نیز به همین منوال خواهد بود بنابراین در ماه‌های پایانی سال و ماه مبارک رمضان نیز تولید با قوت پیگیری می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه باوجود برخی نوسانات در تأمین خوراک طیور، تولید افزایش داشته است، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در بخش تأمین و توزیع نهاده‌ها نگرانی در تولید مرغ وجود ندارد.