مرکز داده سیار در شهرداری همدان استقرار یافت

مدیر شهرداری منطقه یک همدان اعلام کرد: برای نخستین بار در شهرداری‌های کشور، مرکز داده سیار در شهرداری همدان استقرار یافت.

به گزارش فردای همدان، مرتضی حضرت‌زاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرسودگی تجهیزات مرکز داده فعلی و افزونگی داده‌های موجود و نیاز به بستر ذخیره‌سازی بیشتر و سریع‌تر، ایجاد یک مرکز داده پشتیبان در فضای مجزا از مرکز داده فعلی احساس می‌شد که با همکاری معاونت امور زیربنایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شهرداری منطقه یک با هزینه‌ای بیش از ۲۲ میلیارد تومان خریداری شد.

وی افزود: طی پیگیری‌های به عمل آمده طی یک‌سال گذشته مراحل تحویل و استقرار مرکز داده انجام شده است و هم‌اکنون شاهد نصب و راه‌اندازی مرکز داده سیار خواهیم بود.

حضرت‌زاده با تأکید بر استفاده از تجهیزات به‌روز مرکز داده سیار در همه مراکز و سازمان‌های پیشرفته دنیا، به تعدادی از مزایای قابل ملاحظه آن از قبیل قابل حمل بودن و جابه‌جایی اشاره کرد و یادآور شد: مرکز داده پیش‌ساخته را می‌توان هر زمان که لازم باشد، ساخت و ظرفیت آنها را نیز می‌توان براساس اصطلاح “همانطور که هست” افزایش داد و بسیار سریع‌تر از مرکز داده سنتی مستقر و راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه به سایر مزایای مرکز داده سیار(موبایلی) اشاره کرد و توضیح داد: مناسب بودن برای پروژه‌های پدافند غیرعامل به علت امکان داشتن عایق‌های الزامی، جایگزین مطلوب برای مراکز داده سنتی به خاطر توسعه‌پذیری و هزینه نگهداری اندک، گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌ها و ارگان‌هایی که جابه‌جایی سریع و یک‌باره کلی مرکز داده را مدنظر دارند، گزینه مناسب به عنوان پشتیبان مراکز داده موجود در سازمان‌ها و بهترین انتخاب برای موقعیت‌های بحرانی از دیگر آن است.

مرکز داده سیار (کانتینری) با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی شده و دارای مزایای مهم قابل حمل بودن و امکان طراحی و پیاده سازی سریع آن، جایگزینی مناسب برای نسل ثابت دیتاسنتر و قدیمی آن است.