اجرای طرح «معجزه مادری» با معرفی 1402 مادر جامعه پرداز همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: طرح معجزه مادری از ۲۰ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز و تا ۱۳ دی ماه مصادف با ولادت حضرت صدیقه(س)  برگزار می‌شود که در این طرح 1402 بانوی اثر گذار شناسایی و مورد روایت و تکریم قرار خواهند گرفت.

به گزارش فردای همدان، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، ابتدا با اشاره جایگاه و نقش زن گفت: رسالت پیامبر صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله در زدودن خرافات جاهلیت و معرفی جایگاه شامخ زن در حیات اجتماعی-سیاسی، در رفتار آن بزرگوار با فاطمه زهرا علیهاالسلام تجلی یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: در اسلام، زنان چون مردان در بیشتر مسایل اجتماعی پایگاه و جایگاهی مناسب دارند و از حرکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی منع نگردیده‌اند؛ بلکه طبق تعالیم مسلم قرآن، مسئولیت‌های اجتماعی به‌طور یکسان متوجه مرد و زن است؛ چه آنکه در آئین توحیدی اسلام زن همپای مرد، تکامل پذیر و اوجگرا است و در پرتو شناخت و عمل به معراج می رود و به تعالی ممکن برای نوع انسانی دست می‌یابد. در این نیز تردیدی نیست و آیات قرآنی نسبت به آن صراحت دارد. قرآن هر گاه از کمالات و ارزش‌های والایی که انسان‌ها بدان می‌رسند، سخن می‌گوید، زنان را نیز همدوش و همسان مردان مطرح می‌کند

حجت الاسلام ارتقایی به اجرای طرح معجزه مادری اشاره و اظهار کرد: هدف اصلی طرح جایگاه زن تربیت یافته در چارچوب این الگوی انسانی، بسان فاطمه(س) حضوری انسان‏ساز و جامعه‏ساز در عرصه جامعه و مدیریت اجتماعی است که همزمان در سراسر کشور با نام معجزه مادری در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه در استان این طرح از ۲۰ آذرماه تا ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، افزود: در این طرح شناسایی و تکریم یک هزار و ۴۰۲ مادر تأثیرگذار الگوی فاطمی است که در 7 محور با عنوان های اصلی: مهر مادری، رزق مادری، طعم خدمت، ایثار مجاهدانه، مادران ولایی و حضور،اشک و دعای مادری و مادران مردان آسمانی طراحی شده و در هر محور 18 بانوی الگوی فاطمی شناسایی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: در هر شهرستان به نیت سن حضرت زهرا(س)  در هر بخش 18 نفر توسط مردم و اصحاب رسانه شناسایی و روایت خواهند شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این طرح در 2 بخش عمومی و اصحاب رسانه آثار جمع بندی و مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام ارتقاییدر ادامه افزود: از صاحبان آثار چند رسانه‌ای در بخش‌های ویدیو، عکس و دلنوشته  تجلیل می‌شود، علاقمندان آثار خود را می توانند به آیدی @nehzat_eslami_hmd یا شماره ۰۹۹۱۵۹۸۶۳۰۴ در ایتا ارسال کنند.

وی در پایان با بیان کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برایمان کافیست که می فرمایند گفت:در نظام اسلامی، زن همان حقوقی را دارد که مرد دارد: حق رأی دادن و حق رأی گرفتن. در تمام جهاتی که مرد حق دارد، زن هم حق دارد… این که خارج از کشور منعکس کرده اند که در اسلام با زنان با خشونت رفتار می شود، امر غیر صحیح و تبلیغات باطلی است.