از حرف تا عمل | تحقق وعده استقرار دستگاه ماموگرافی در نهاوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند به دستگاه ماموگرافی دیجیتال مجهز شد تا بیماران برای انجام این آزمایش، هزینهها را بر اساس تعرفه دولتی پرداخت کنند.

به گزارش فردای همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: دستگاه تشخیصی ماموگرافی دیجیتال به مرکز غربالگری سرطان در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند تحویل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ماموگرافی یا گرافی دیجیتال، یکی از مهم ترین راه های تشخیص سریع بیماری های مربوط به پستان از جمله سرطان سینه و فیبروکیست به شمار می رود.

وی بیان کرد: در ماموگرافی، پزشک متخصص با کمک پرتوهای خفیف اشعه ایکس زنانی را که دچار عارضه هایی هستند معاینه می کند تا هر چه زودتر از بیماری احتمالی مطلع شوند و روند درمان را آغاز کنند.

مجذوبی ادامه داد: تسریع در تحویل دستگاه ماموگرافی دیجیتال مرکز غربالگری سرطان نهاوند یکی از مطالبه های به حق مردم نهاوند بود که پیگیری ها برای تحقق این مطالبه به نتیجه رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: پیشتر بیماران برای انجام ماموگرافی مجبور به مراجعه به بخش خصوصی و پرداخت هزینه های بالا بودند که با مجهز شدن کلینیک امام خمینی نهاوند به این دستگاه، هزینه مراجعان تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای خرید این دستگاه ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که این مبلغ از طریق پیگیری‌های دانشگاه تامین اعتبار شده است.