هدف‌گذاری ۵۱۹ هزار هکتار کشت قراردادی در همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از هدف‌گذاری کشت قراردادی در ۵۱۹ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای حمایت از تولید و کشاورزان اجرا می‌شود.

به گزارش فردای همدان، شهرام پرورش مزیت‌های کشت قراردادی را برشمرد و اظهار کرد: در سال زراعی جاری هدف‌گذاری کشت قراردادی در ۵۱۹ هزار هکتار از اراضی استان است.

وی با اشاره به اینکه این ابلاغ، محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، گلرنگ و کاملینا را دربرمی‌گیرد، افزود: بهره‌بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی کنند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصول و کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید به ازای هر تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند.

پرورش با تاکید بر ثبت نام و شرکت در این طرح ملی خاطرنشان کرد: کشاورزان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز جهادکشاورزی می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی به آدرسhttps://gtc.ir و یا نصب اپلیکیشن مربوطه که در سامانه قابل دریافت است اقدام به ثبت اطلاعات و عقد قرارداد کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف، بانک کشاورزی، بیمه و جهادکشاورزی در سامانه اضافه کرد: کشاورزان در این حوزه با سه مجری دولتی و غیردولتی طرف قرارداد هستند.

پرورش با تأکید بر اینکه مراکزی مانند اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی برای گندم و دانه‌های روغنی، شرکت پشتیبانی امور دام و تعاون روستای نیز برای محصول جو تعیین شده است، تصریح کرد: این مهم در راستای حمایت از تولید و کشاورزان اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از پارامترهای اجرای الگوی کشت اجرای کشاورزی قراردادی است به نحوی که در سال زراعی جاری عمدتا کشت‌های پاییزه استان زیر پوشش کشت قراردادی قرار می‌گیرد.