راهیابی ۲ جوان همدانی به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان گفت: داوری مرحله کشوری این جشنواره همزمان با شب یلدا به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش فردای همدان، مریم شریف‌زاده با اشاره به اینکه مرحله استانی این جشنواره در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبان ماه برگزار شد، افزود: ۵۰۰ نفر در استان همدان در سایت مربوطه برای قصه‌گویی ثبت نام کرده‌ بودند که از این تعداد ۳۲۰ اثر بارگذاری شده بود.

براساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، وی ادامه داد: در این دو روز آثار با حضور داورانی از استان‌های همدان، مرکزی و زنجان با توجه به دستوالعمل ارائه شده مورد داوری قرار گرفت و بعد از صدور رأی، ۱۶ نفر به بخش کشوری راه پیدا کردند.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان تصریح کرد: بعد از داوری اثر ۱۶ نفر برگزیده استانی دو نفر از قصه‌گویان در بخش آئینی- سنتی بزرگسالان بهزاد عسگری با قصه «رستم و سهراب» و سیده‌سارا حسینی با قصه «بیژن و منیژه» به مرحله کشوری راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» به میزبانی شهر یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر ۲۸ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود.