تخریب ۲۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی زراعی ملایر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به ضرورت حفاظت از اراضی زراعی و باغی گفت: تخریب ۲۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد ملایر انجام شد.

به گزارش فردای همدان، یوسف کاکاوند با بیان اینکه برابر اعلام یگان حفاظت اراضی کشاورزی ملایر ۲۵ مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این اراضی زراعی تخریب شد، افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد شهرستان ملایر به مساحت ۶۶۶۰ متر گزارش شده بود.

وی افزود: این تخریب شامل پی‌کنی، پی‌ریزی و دیوارکشی، ۱۱۳۲ مترمربع محوطه‌سازی و بنا بود به طوری که مالکان بدون دریافت مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کرده بودند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر یادآور شد: ۲۴ مورد از تخریب‌ها در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ اجرا و یک مورد نیز با حکم دادستانی تخریب شده است.

وی یادآورشد: ارزش تقریبی هر متر از اراضی تخریب شده ۴۰ میلیون ریال برآورده شده که با دستور و حضور دادستان ملایر و همکاری نیروی انتظامی، اداره راه و ترابری و همکاران مدیریت جهادکشاورزی به حالت اولیه بازگردانده شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، حفاظت از اراضی زراعی و باغی با جدیت دنبال می‌شود.