معاون فرماندار همدان:

فروش مرغ بالاتر از ۸۵ هزار تومان در همدان مصداق گرانفروشی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه فروش مرغ بالاتر از ۸۵ هزار تومان تخلف و مصداق گرانفروشی است، اظهار کرد: قیمت‌های بالاتر از ۸۵ هزارتومان به مراجع قانونی معرفی و برخورد خواهد شد.

به گزارش فردای همدان، اسداالله ربانی‌مهر روز گذشته ۱۲ آذر از تعدادی از واحدهای فروش مرغ در سطح شهر همدان از جمله سرگذر، سبزه میدان، شیرسنگی، فرهنگ، گلزار و آزاد بازدید کرد. در این بازدید کمبود مرغ در بعضی واحدها پیگیری و تخلف تعدادی از مرغ‌فروشی‌ها با قیمت نامتعارف گزارش شد.

ربانی‌مهر در جریان این بازدیدها، تصریح کرد: به اندازه کافی و مصرف شهر، مرغ کشتار می‌شود اما بعضی مرغ‌فروشی‌ها تمایل به عرضه مرغ ندارند که باید کشتارگاه‌ها به قیمت مصوب بفروشند تا برای خُرده‌فروش‌ها سود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان تأکید کرد: هر گونه تخلف و افزایش قیمت از هر صنف پذیرفته نیست و مصداق اقدام غیرقانونی و جرم است.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی بر عرضه و توزیع مرغ از کشتارگاه تا بازار و خُرده‌فروش‌ها نظارت بیشتری داشته باشد تا علاوه بر رعایت قیمت، به اندازه کافی مرغ در بازار و فروشگاه‌های مختلف سطح شهر عرضه شود، در ضمن در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر گوشت منجمد برزیلی با هدف تنظیم بازار عرضه می‌شود.