افتتاح مرکز دائمی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

مرکز دائمی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان باحضور مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افتتاح گردید.

به گزارش فردای همدان، رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در افتتاحیه مرکز دائمی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ همدان و رئیس آموزش و پرورش استثنایی و تنی چند از مسئولین نیز حضور داشتند، اظهار داشت: همزمان با این مرکز، ۲۳ مرکز دیگر نیز در سراسر استان افتتاح می‌شود.

شیدایی خاطرنشان کرد: تفاوتی که سنجش امسال همچون سال گذشته با سال های قبل تر دارد، در این است که در سال های گذشته سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان در تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی انجام می شد، اما با افتتاح این مراکز  که هدف آن رفاه حال خانواده ها و کوتاه تر شدن صف انتظار است، در طی سال تحصیلی برگزار می گردد که با اجرای این طرح، برنامه ریزی مطلوبی جهت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این طرح ۲۹۰۰۰ دانش آموز در ۲۴ پایگاه مستقر در سراسر استان مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: هدف ما از افتتاح مراکز دائمی سنجش این است که اگر خدای نکرده دانش آموزی مشکل خاصی از قبیل: شنوایی، بینایی، هوش و… داشته باشد، تا قبل از شروع سالتحصیلی این مورد مداوا و درمان قرار بگیرد و مشکلات این عزیزان در اسرع وقت برطرف گردد و بتوانند در پایه اول به راحتی تحصیل نمایند.

گفتنی است: با توجه به آغاز برنامه ملی سنجش و اهمیت انجام غربالگری های نوآموزان بدو ورود به دبستان، والدینی که دارای نوآموزان پیش دبستانی (تاریخ تولد از ۹۶/۰۷/۰۲ تا ۹۷/۰۷/۰۱) هستند می بایست از طریق سامانه my.medu.ir و یا از پنجره خدمات الکترونیک درگاه دولت اقدام به نوبت گیری اینترنتی نمایند. مهلت نوبت گیری محدود و تا پایان دی ماه سال جاری می باشد.