پیش‌بینی برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم و جو در کبودراهنگ

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ از پیش‌بینی برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم و جو در سال زراعی جاری از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، علی سرخوش با اعلام این خبر افزود: از این میزان گندم و جو قابل برداشت پیش‌بینی شده در سال زراعی جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن آن به گندم و ۳۰ هزار تن به محصول جو اختصاص خواهد داشت.

وی با اشاره به تحقق ۹۵ درصدی کشت پاییزه در شهرستان اظهار کرد: سالانه ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کبودراهنگ زیرکشت می‌رود که قسمت اعظمی از این میزان به کشت پاییزه غلات اختصاص دارد.

سرخوش با بیان اینکه سالانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار هکتار گندم دیم، ۴۵۷۰ هکتار گندم آبی و ۲۰ هزار هکتار جو آبی و دیم نیز در مزارع این شهرستان کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع نهاده‌ها تاکنون ۴۵۰۰ تن کود اوره در راستای کشت‌های پاییزه تأمین و توزیع شده است‌.

وی همچنین با اشاره به نیاز بذری شهرستان گفت: ۱۵ هزار تن نیاز بذری محصول گندم است که از این میزان ۸۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم دیم و ۵۰۰ تن گندم آبی توزیع شده است.

سرخوش با تأکید بر اینکه باقی نیاز بذری شهرستان از طریق بذور خودمصرفی تأمین می‌شود، گفت: توصیه می‌شود بذور خودمصرفی ضدعفونی شود تا محصول سال زراعی جاری کمیت و کیفیت خوبی داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته در کبودراهنگ بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم تولید شد که از این میزان ۷۵هزار و ۸۸۰ تن خرید تضمینی صورت گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی کبودراهنگ، وی در بخش دیگری با بیان اینکه ۹۸ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان زیرپوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد، تصریح کرد: از مزایای این طرح می‌توان تبدیل آیش زرد به آیش سبز و اعطای تسهیلات در راستای خرید ادوات کشاورزی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان علوفه‌ای و روغنی در این طرح در دستور کار است به طوری که نیاز علوفه‌ای شهرستان در اراضی آیش تأمین می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ یادآور شد: ۵۸ دستگاه انواع کشت مستقیم و عمیق کار، به ناوگان مکانیزاسیون شهرستان با اجرای این طرح اضافه شده است.