چرخه‌های تولید با بهره‌گیری از کارگران می‌چرخد

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: بدون تردید کارگران و کارآفرینان از مهمترین فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می شوند و چرخه های تولید و اقتصاد با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد.         به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان اظهار داشت: اهمیت و نقش کارگر ان در […]

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: بدون تردید کارگران و کارآفرینان از مهمترین فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می شوند و چرخه های تولید و اقتصاد با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد.

 

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان اظهار داشت: اهمیت و نقش کارگر ان در روند توسعه کشورها ، به گونه‏ ای است که کارگر ایرانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره به عنوان پیش گام حرکت ، تلاش و همراه  با رهنمودهای جامعه کارفرمایی در جبهه جهاد اقتصادی، ایفای نقش نموده است تا چرخ توسعه ایران از حرکت باز نایستد.

ایشان اضافه کرد: بدون تردید کارگران و کارآفرینان از مهمترین فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می شوند و چرخه های تولید و اقتصاد با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد.

دکتر توصیفیان تصریح کرد: مقام کارگر مقامی والا و ارزشمند و شایسته تکریم است و پیامبر (ص) به آن توجه ویژه ای دارد. بوسه زدن پیامبر اسلام بر دستان کارگر نشان از منزلت کارگران است و این بزرگداشت منطبق با کرامت انسانی بوده و حق جامعه کارگری است.

وی با اشاره به اینکه : برگزاری جلسات  هم اندیشی با تشکل‌ها از ابتکارات بسیار خوب این اداره کل بوده که باعث تقویت هم‌افزایی، همگرایی و ترویج فرهنگ کارگروهی در استان خواهد شد.

وی افزود: فضای شکل گرفته بین تشکل‌ها و شرکای اجتماعی اداره کل  پر از پویایی، رفاقت و رقابت است که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

توصیفیان خاطرنشان کرد: این اداره کل به‌دنبال بهبود فضای کسب و کار از طریق توجه به کارگران، کارفرمایان و تعاونگران است

وی بیان کرد :تشکلات کارگری وکارفرمایی میانجی بزرگ اجتماعی هستند که در سایه گسترش تشکلها، میزان تفاهم اجتماعی گسترش می یابد وبرای داشتن جامعه ای سالم و همزیستی برای زندگی بهتر باید برای حل همه مسائل اجتماعی گفتگو کرد.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: نیروی کار خلاق و فرهیخته و کارآفرینان می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر باشند.

توصیفیان با بیان اینکه تشکل‌های کارگری در اقتصاد مقاومتی محوری‌ترین نقش را دارند و این اقتصاد انعطاف‌پذیر، درون خیز و برون‌گرا  است  افزود: در همه دولت‌ها به رشد تشکل‌ها اهمیت داده می شو دو پیش‌نیاز توسعه تشکل‌های مدنی رشد یافته است.

وی با اشاره به اینکه  180تشکل کار گری و کارفرمایی در سطح استان همدان  وجود دارد، افزود: اکثر این تشکل‌ها در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: تشکل‌های قدرتمند و متخصص و مستقل و آزاد و صاحب تفکروصاحب نظر باید ایجاد شود.

توصیفیان با بیان اینکه وزارت تعاون کار به همه تشکل‌ها نگاه یکسان و مثبت و حمایتی دارد یادآور شد: اگر بتوانیم به رشد اقتصادی بالا برسیم، درآمد جامعه، حقوق و قدرت خرید مردم بالا می‌رود و کارفرما به نیروی ماهر دست پیدا کرده و رفاه در جامعه رشد می کند.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ایجاد ارتباط دوستانه و فراهم ساختن فضای وحدت و همدلی در بین کارگران و کارفرمایان در واحدهای تولیدی و صنعتی باعث افزایش بهره وری خواهد شد، گفت: هرچه سه ضلع کارگر، کارفرما و دولت تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند با همدلی بیشتر در جهت رفع مشکلات و چالش های حوزه کار و تولید با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

در این جلسه نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی نیز به ابراز نقطه نظرات خود پرداختند از جمله معبودی رییس کانون شوراهای اسلامی کار با تاکید بر گسترش سه جانبه گرایی گفت : گسترش تعاملات بین کارگران و کارفرمایان موجب ارتقاء فرهنگ کار ، بهبود فرآیندها و مکانیزم تولید در استان داشته باشد .

در این گردهمایی حمیررضا مسعود رییس تشکلات کارگری وکارفرمایی استان  نیز با اشاره به نقش روحیه همدلی و مشارکت و تعاملات سازنده بین شرکای اجتماعی تاکید کرد: وجود روحیه همکاری و نگاه جمعی می تواند فضای کسب و کار را رونق بخشیده و جایگاه شرکای اجتماعی را در اصل سه جانبه گرایی تقویت نماید.

حمیدرضا اسلامی مدیر روابط کار اداره کل گفت: ایجاد ارتباط دوستانه و فراهم ساختن فضای وحدت و همدلی در بین کارگران و کارفرمایان در واحدهای تولیدی و صنعتی باعث افزایش بهره وری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگران به عنوان نیروی مولد از مهمترین فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می شوند، گفت:چرخه های تولید و اقتصاد کشور با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد.

وی اظهار کرد: کارگران، کارفرمایان و دولت اضلاع یک مثلث و شرکای اجتماعی یکدیگر هستند که باید با یکدیگر در تعامل باشند تا در عرصه تولید و اقتصاد به پیشرفت دست یابیم.