فرماندار ملایر خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در ملایر

فرماندار ملایر از رشد ۳۰ درصدی ثبت‌نام داوطلبان مجلس در ملایر و رشد هفت درصدی تعداد شعبات اخذ رأی شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰۱ نفر برای حضور در نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

به گزارش فردای همدان، سلمان اسماعیلی در جلسه ستاد انتخابات ملایر، افزود: از خردادماه امسال ستاد انتخاباتی شکل گرفت و هشت کمیته زیرمجموعه آن مشخص شد.

وی با اشاره به اتمام مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان، اظهار کرد: در مجموع ۱۰۱ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان ملایر برای دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که نسبت به انتخابات سال ۱۳۹۸ رشدی بالای ۳۰ درصدی دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش شمار داوطلبان ثبت‌نام شده در این دوره نوید یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری را می‌دهد، ادامه داد: ۹۲ نفر از داوطلبان مرد و ۹ نفر خانم هستند که ۲۰ نفر دارای مدرک دکترا، ۷۴ نفر کارشناسی ارشد، شش نفر کارشناسی، یک نفر مدرک حوزوی و دو نفر مشمول ماده ۳۲ هستند و ۲۵ نفر هم سابقه ایثارگری دارند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه نسبت به انتخابات سال ۱۳۹۸، تعداد شعبات اخذ رای را هفت درصد اضافه کردیم، افزود: ۱۹۹ شعبه اخذ رای به منظور تسهیل در مشارکت و حضور حداکثری مردم، به ۲۱۳ شعبه افزایش یافت که هفت درصد رشد دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ملایر، وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد شعب طبق بررسی‌های لازم در هیات‌های اجرایی شکل گرفت و افزایش ۱۴ شعبه به تصویب رسید، گفت: از ۲۱۳ شعبه در شهرستان، ۱۰۲ شعبه شهری و ۱۱۱ شعبه روستایی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ۲۱۳ شعبه اخذ رأی، ۱۴۵ شعبه به صورت ثابت و ۷۱ شعبه سیار است و هیأت‌های اجرایی در موعد مقرر در شهر ملایر و سه بخش‌ فرعی سامن جوکار و زنگنه شکل گرفت و همه ۳۰ نفر معتمدین معرفی شده، مورد تایید قرار گرفتند و از طریق رأی‌گیری هشت نفر از هیأت‌های اجرایی به عنوان معتمدین و اعضای اصلی هیأت اجرایی و پنج نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب شدند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه هیأت بازرسی نیز شکل گرفت و اعضای آن مشخص و در این دوره نسبت به دوره قبل، هیأت بازرسی تقویت شد، افزود: از روز چهارشنبه سوم آبان فرآیند بررسی صلاحیت‌ها آغاز شده و نتایج در موعد مقرر اعلام می‌شود.