رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

افزایش ۱۴ درصدی داوطلبان نمایندگی نسبت به دوره‌ قبل

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از افزایش ۱۴ درصدی داوطلبان نمایندگی نسبت به دوره‌ قبل خبر داد.

به گزارش فردای همدان، حسن رضانیا، آمار و اطلاعات ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تا ساعت ۱۸ روز پایانی مهلت ثبت‌نام را اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان در استان ۵۰۴ نفر بوده است که ۴۹ نفر از بانوان (حدود ۱۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان) و ۴۵۵ نفر نیز از آقایان (حدود ۹۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان) هستند که به ازای هر کرسی نمایندگی استان ۵۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: آمار ثبت‌نام‌کنندگان تا این ساعت افزایش ۱۴ درصدی داوطلبان نمایندگی نسبت به دوره‌ی یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشان می‌دهد.

رضانیا ادامه داد: همچنین بانوان داوطلب نمایندگی نسبت به دوره‌ی قبل یک درصد بیشتر شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: از این تعداد ۶۶ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۳۹۸ نفر کارشناسی ارشد، ۳۲ نفر کارشناسی و ۸ نفر نیر مدرک حوزوی دارند و ۴۹ درصد ثبت‌نام‌کنندگان بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند.

وی خاطرنشان کرد: تا این ساعت ۱۴۶ نفر در همدان، ۸۶ در ملایر، ۷۴ نفر در بهار و کبودرآهنگ، ۵۴ نفر در نهاوند، ۴۲ نفر در تویسرکان، ۴۸ نفر در اسدآباد و ۵۴ نفر در رزن و درگزین مدارک خود را بارگذاری و ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند.