آبان‌ماه؛ انعقاد پیوند خواهرخواندگی ملایر با کوکند ازبکستان

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ملایر با بیان اینکه آبان‌ماه میزبان مدیران شهری شهر کوکند و سفیر ازبکستان هستیم، گفت: مقوله خواهرخواندگی امروزه شکل نوینی از تعاملات و دیپلماسی بین شهرهای دارای شرایط خاص و جهانی است که با هدف اشتراک‌گذاری تجربیات شهری برای ایجاد شهرهای خلاق و پویا و شکوفاتر انجام می‌شود.

به گزارش فردای همدان، عباس ساریخانی افزود: در این راستا نشستی به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای انعقاد پیوند خواهرخواندگی با حضور مشاور وزیر میراث فرهنگی کریمی و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر برگزار کردیم تا در آبان‌ماه میزبان مدیران شهری شهر کوکند و نیز سفیر ازبکستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه به موازات انعقاد پیوند خواهرخواندگی یکسری تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و صادراتی نیز منعقد خواهیم کرد، ادامه داد: این قرارداد سرآغازی برای انجام مبادلات تجاری و تعاملات اجتماعی بین دو شهر خواهد شد.

ساریخانی با بیان اینکه یکی از اهداف ما رونق صنعت گردشگری است، مطرح کرد: درصدد هستیم با تسهیل تورهای گردشگری بین دو شهر، دعوت از تورگردان‌ها و ارائه تخفیفات ویژه توریستی، مسافران و گردشگران بی‌شماری را به ملایر جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی نخبگان، صاحب‌نظران و فعالان حوزه گردشگری و اقتصادی شهرستان ملایر دعوت می‌کنیم پیشنهادات، طرح‌ها و برنامه‌هایی که منجر به رشد و توسعه ملایر می‌شود را تا پیش از سفر میهمانان کوکند به ملایر و در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر از این فرصت به شهرداری ملایر ارائه کنند.