استاندار همدان:

استان همدان رتبه سوم کشور در صدور اسناد اراضی کشاورزی را کسب کرد

استاندار همدان از کسب رتبه سوم همدان در کشور در صدور اسناد اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش فردای همدان، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، در همایش بزرگ دهیاران استان، اظهار داشت: استان همدان در صدور اسناد اراضی کشاورزی و تهیه نقشه‌ کاداستر به مساحت ۲۳۴ هزار و ۶۹۴ هکتار در ۱۶۴ پلاک و رفع تداخلات به مساحت ۵۲۳ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

استاندار همدان افزود: آبرسانی یکی از موضوعات مرتبط با محرومیت‌زدایی است و با عزم و اراده‌  دولت مردمی و انقلابی ایران قوی، بحران آب در شهر و روستاد ر حال مرتفع شدن است.

وی بیان کرد: امسال طبق قرارداد با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) سپاه پاسداران، ۱۶۰ روستا آبرسانی خواهد شد و ۷۰ درصد این پروژه نیز پیشرفت داشته است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

استاندار همدان با بیان اینکه طبق این توافقنامه در طی سه‌سال ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز آبرسانی خواهد شد، گفت: ایجاد مسکن روستایی اشتغال‌محور، طرح ابتکاری استان همدان است که در این طرح طبقه‌ی همکف به کارگاه اشتغال و طبقه فوقانی به اسکان خانوار اختصاص می‌یابد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه رویکرد مسکن اشتغال‌محور، ایجاد درآمد پایدار برای روستائیان و تثبیت جمعیت روستا را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از ۱۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تعداد ۱۱۰ هزار و ۵۸ واحد بهسازی و نوسازی شده است.