تخصیص کمک هزینه کالابرگی به هفت دهک اول یارانه‌بگیران

استاندار همدان از تخصیص کمک هزینه کالابرگی به هفت دهک اول یارانه‌بگیران خبر داد.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: در مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی که از روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه 1402 آغاز شده است، یارانه‌‌ی تمامی خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم نیز همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان 120 هزار تومان افزایش می‌یابد.

استاندار همدان افزود: استفاده از این طرح کاملاً اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، خرید حداقل 200 هزار تومان کالا از محل مبلغ یارانه ماهیانه است که پس از خرید 200 هزار تومانی، امکان استفاده 120 هزار تومان واریزی جدید برای متقاضیان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح یک سبد 11 قلمی از کالاهای اساسی شامل: برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا انتخاب شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: این 11 قلم کالا با حجم مشخص و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۱۵۰۲ شعبه شامل ۱۶۲۵ صندوق و ترمینال فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنفی استان در حوزه شهری و روستایی در حال ارائه خدمات در قالب اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.