مصوبات ستاد تسهیل و رفع تولید استان پیگیری شود

گروه اقتصاد: استاندار همدان بر پيگيري مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان تاکيد کرد.     به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان، گفت: رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور دستور داده اند و تاکيد دارند تا اقتصاد مقاومتي عملياتي شود و بر اين اساس […]

گروه اقتصاد: استاندار همدان بر پيگيري مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان تاکيد کرد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمد ناصر نيکبخت در کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان، گفت: رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور دستور داده اند و تاکيد دارند تا اقتصاد مقاومتي عملياتي شود و بر اين اساس تمام موانع رونق از پيش پاي توليد برداشته شده است.

وي افزود:  مديران سازمان صنعت و معدن و جهاد کشاورزي بايد مصوبات را پيگيري کنند و سازمان صنعت و معدن براي پيگيري مصوبات ستاد تسهيل استان براي هر بانک يک کارشناس مامور کند.

استاندار اضافه کرد: با مديران عامل بانک‌هاي کشور صحبت شده تا همکاري لازم را براي اجراي مصوبات ستاد تسهيل داشته باشند.

نيکبخت ادامه داد: جلسه آينده، جلسه ارزيابي عملکرد بانک ها در اجراي مصوبات ستاد تسهيل استان است و بانک ها تلاش کنند مصوبات را به بهترين شکل در مدت باقي مانده اجرايي کنند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد با کسي که مانع اجراي اقتصاد مقاومتي شود، برخورد کنيم، بيان کرد: تا پايان شهريورماه يک هفته بيشتر نمانده و از اين فرصت براي پيگيري‏‎ها و نتايج مصوبات ستاد تسهيل استان، استفاده شود.

استاندار در ادامه از ابراز تمايل يک سرمايه‎گذار هلندي براي فعاليت در استان خبر داد و گفت: اين سرمايه‎گذار را نبايد از دست داد و استان همدان در اين زمينه مي‌تواند الگويي براي کشور باشد.

نيکبخت درخصوص صريح صحبت کردن خود با مديران بيان کرد: برخي مي‎گويند که چرا در جلسه صريح با کسي صحبت مي‎کنيد، ممکن است دل او بشکند، اما مي‎گويم بحث کار مردم است و کار شخص نيست.

وي بيان کرد: به مسؤول بانک کشاورزي در تهران گفتم که وقتي مشکلات استان به تهران مي‌آيد در تهران قفل مي‎شود و اجازه نمي‎دهيم در استان کار مردم در هر بانکي به لجبازي کشيده شود چرا که قابل تحمل نيست.

استاندار همدان در ادامه به بررسي واحدهاي داراي مشکل در ستاد تسهيل پرداخت .

نيکبخت در رسيدگي به مشکلات مجتمع گنجنامه گفت: اقتصاد و سرمايه‌گذاري  را با حفظ محيط زيست در استان مي خواهيم و اقتصاد و توسعه بدون محيط زيست مورد نظر ما نيست.

وي افزود: گردشگري به عنوان اولويت توسعه استان همدان مشخص شده است و بر اين اساس بايد با فعالان گردشگري در استان همراهي شود.

نيکبخت خاطر نشان کرد: توسعه گردشگري را با حفظ طبيعت انجام دهيم تا هم گردشگري و هم طبيعت را داشته باشيم.