در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه صورت گرفت؛

برگزاری دوره کارآموزی دانشجویان مراکز آموزش عالی در نیروگاه شهید مفتح

نیروگاه شهید مفتح به منظور توسعه و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ضمن فراهم نمودن زمینه بازدید اساتید و دانشجویان از فرآیند تولید انرژی برق، همه ساله پذیرای دانشجویان دانشگاه های استان همدان جهت گذراندن دوره کارآموزی هم می باشد.

به گزارش فردای همدان، برگزاری دوره های کارآموزی علاوه بر آشنایی دانشجویان با شرایط و نحوه کار و فعالیت های صنعت برق، می تواند در معرفی قابلیت های علمی و توانمندی های دانشجویان دانشگاه ها نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

در این گزارش آمده است، همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به منظور گذراندن طرح کارآموزی دانشجویان از جمله رویکردهای این نیروگاه در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه است.

این گزارش می افزاید، تعداد ۲۶ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان دوره کارآموزی خود را در فصل تابستان سال‌جاری در نیروگاه شهید مفتح طی می کنند که این دانشجویان در رشته های مهندسی برق، مکانیک و شیمی مشغول به تحصیل هستند.

شایان ذکر است این دانشجویان با گذراندن دوره کارآموزی در نیروگاه، با فرآیند تولید انرژی برق آشنا می شوند که این موضوع در ارتقاء سطح علمی و انگیزه آنان در ادامه مسیر علمی و تخصصی که در پیش دارند اثر مطلوبی می گذارد.