آب شرب ۱۳ روستای کبودراهنگ آلودگی میکروبی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کبودراهنگ گفت: آب شرب ۱۳ روستای شهرستان با آلودگی میکروبی مواجه شده که با افزایش کلرزنی تا ۴۸ ساعت آینده این آلودگی رفع می‌شود.

به گزارش فردای همدان، مهدی سعادتمند دوشنبه ۹ مردادماه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: با توجه به قطعی‌های مکرر برق در برخی روستاها کلرزنی آب شرب روستایی مناسب انجام نمی‌شود و باعث آلودگی میکروبی در آب شرب روستایی می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیماری تب مالت در شهرستان تصریح کرد: در فصل تابستان با افزایش تب مالت در شهرستان مواجه هستیم و طبق آمار میزان مبتلایان به تب مالت در شهرستان بالاست و رتبه نخست استان را داریم و در بخش گل تپه آمار مبتلایان بیشتر است.

سعادتمند گفت: برای جلوگیری از بیماری تب مالت به ویژه در روستاهای با آمار بالا اطلاع‌رسانی از طریق کارگاه‌های آموزشی و فضای حقیقی و مجازی ضرورت دارد.

دکتر کریمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ هم اظهار کرد: سال گذشته در بیش از ۴۵۰ کلاس به بیش از ۵۰۰۰ نفر و در چند ماه اخیر به حدود ۱۰۰۰ نفر آموزش بیماری تب مالت ارائه شده است.

دکتر حافظی، مدیر اداره دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ هم گفت: سال گذشته بیش از ۴۲ هزار بره و بزغاله و امسال ۴۴ هزار بره و بزغاله و بیش از ۶۰۰۰ گاو و گوساله و به صورت ۱۰۰ درصدی علیه بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند.