بررسی طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه و سراب فارسبان نهاوند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه و سراب فارسبان نهاوند خبر داد.

به گزارش فردای همدان، محمد احمدی اظهار کرد: مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه در حال انجام است و طرح زیرساخت گردشگری سراب فارسیان نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال‌جاری دو مورد موافقت اصولی برای تأسیس سفره‌خانه‌سنتی در نهاوند صادر شده است، افزود: دو مجوز احداث هتل دو ستاره و یک مجتمع گردشگری نیز صادر شد که برای ۵۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر مجوز احداث یک هتل، دو مجتمع گردشگری، یک اقامتگاه بوم‌گردی، دو سفره‌خانه سنتی، یک رستوران بین راهی و یک پروانه بهره‌برداری دفتر خدمات مسافرتی برای شهرستان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری در حوزه صنایع دستی ۱۲۰ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی صادر شده و آموزش ۱۰۰ نفر در پنج نقطه شهرستان به ویژه در مناطق محروم در رشته‌های گلیم بافی، مروار بافی و سفال به صورت رایگان در دستور کار قرار گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات برای ۵۰ نفر در شهرستان در زمینه مشاغل خانگی پرونده تشکیل شده است، تصریح کرد: مرمت کاروانسرای سعادت، مرمت موزه حمام حاج آقا تراب و سامان‌دهی خانه شهید قدوسی نیز به زودی آغاز می‌شود.