بازدید دادستان همدان و شهردار منطقه ۳ از پروژه تعریض بلوار سردار شهید همدانی

طرح تعریض بلوار شهید سردار همدانی یکی از برنامه‌های مدیریت شهری برای ساماندهی ورودی شهر است که همواره مورد تاکید مسئولین ‌بلند پایه استان همدان بوده است.

به گزارش فردای همدان، لازم به ذکر است شهرداری منطقه سه همدان از ابتدا اقدام به تعریض و احداث کندرو بلوارسردارهمدانی نموده واین پروژه با پیشرفت80درصدی به طول 4کیلومتر اجرا شده و انجام سایر مراحل باقی مانده پروژه به طول1کیلومتر جهت تعریض، نیازمند جمع آوری دکه های آبجوش، یخ و آشفته بازار ابتدای بلوار سردار شهید همدانی می باشد.

یکی از چالش های اساسی در این بلوار وجود دکه های آبجوش، یخ و آشفته بازار ابتدای بلوار سردار شهید همدانی در خروجی به سمت بلوار سردار همدانی است که همواره باعث ایجاد ترافیک در این معبر بوده و چهره نامناسبی به این منطقه تحمیل کرده است.

همین موضوع سبب شد مدیریت شهری ، احداث مجتمعی منسجم درکندرو بلوار سردار همدانی را در دستور کار قرار دهد.

از این رو شهرداری منطقه ۳ همدان مجتمع تجاری الماس غرب را با ۳۸باب تجاری احداث کرد که با پیشرفت ۸۰درصدی درحال اجرا می باشد.

در همین راستا دادستان و شهردار منطقه ۳ از پروژه تعریض بلوار سردار همدانی بازدید و از نزدیک در روند اجرای این پروژه قرار گرفتند.

در حاشیه این بازدید این بازدید میدانی خانجانی دادستان همدان با تاکید بر تسریع تعریض ادامه بلوار سردار شهید همدانی افزود: شهر همدان دارای ظرفیت های فراوانی است که با اجرای پروژه های عظیم و مختلف ، سیمای شهر دگرگون می شود.

وی در ادامه پروژه تعریض و ساماندهی بلوار سردار همدانی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: با عملیات عمرانی این بلوار بار ترافیک ورودی سمت تهران به شهر کاسته می شود و خیابانی مناسب با چشم اندازی زیبا بوجود می آید که نقش چشمگیری در تسهیل حمل و نقل ایفا می کند.

دادستان همدان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از تلاش ها مدیریت شهری در طی سال‌های اخیر که اقدامات تاثیرگذاری در احداث رینگ های داخلی شهر همدان انجام داده اند گفت: تعریض بلوار سردار همدانی، نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیک ورودی شهر همدان ایفا می کند.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز دراین بازدید اعلام کرد این پروژه پس از تملک و تخریب املاک مسیری ازجمله بخشی از کارخانه کیوان،4کیلومتر از معبر طبق طرح تفصیلی تعریض و کندرو به مرحله بهره برداری رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: گام دوم دراین پروژه ، احداث پروژه ای منسجم در این معبر جهت ساماندهی و جابجایی کسبه ورودی بلوار سردار همدانی میباشد که این امر نیز با احداث مجتمع تجاری الماس غرب عملیاتی شد.

محمدرضا فیضی منش اعلام کرد: این پروژه قبل از ایام اربعین به بهره برداری خواهد رسید و کسبه نیز ساماندهی خواهند شد.

وی گفت: یکی از سیاست ها و اولویتهای کلی شهرداری ها ، کاهش ترافیک شهری و برون رفت از معضلات و مشکلات ترافیکی می باشد

فیضی منش افزود: شناسایی نیازهای واقعی شهروندان و اولویت بندی پروژه های عمرانی می تواند در ایجاد امید و نشاط به مردم نقش آفرین باشد.

شهردار منطقه ۳ همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه عمران و آبادانی یک شهر در گرو همکاری و مشارکت شهروندان می باشد از شهروندان عزیزی که املاک آنها در مسیر تعریض بلوار مذکور واقع گردیده تقاضای همکاری نمود.