در ایام اربعین ۷ایستگاه صلواتی در کبودراهنگ فعال می‌شود

فرماندار کبودراهنگ گفت: شهرستان کبودراهنگ در راه اصلی زائران راهپیمایی اربعین حسینی از کشور و حتی از خارج از کشور قرار دارد که در این خصوص در ایام اربعین ۷ موکب و ایستگاه صلواتی مردمی در شهرستان فعال خواهد شد.

به گزارش فردای همدان، مسلم غلامی در ستاد اربعین شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: این موکب ها در شهر شیرین سو ، گل تپه ،روستای روعان و حاتم آباد برای زائران در مسیر رفت و موکب روستای ویان و کوریجان در مسیر برگشت ۱۰ روز مانده به اربعین فعال و تا ۳ روز بعد از برگشت ارائه خدمات خواهند داشت.

وی همچنین از تخصیص بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به موکب روستای ویان و روعان خبر داد و تصریح کرد:این میزان اعتبار با کمک اداره اوقاف و امور خیریه به تجهیز دو موکب و ایستگاه صلواتی این دو روستا تخصیص داده شده است.

فرماندار کبودراهنگ بیان کرد: همه خادمان در هیئت های حسینی باید بیمه مسئولیت شوند و برای این امر سامانه مورد نظر پیش بینی شده است.

غلامی در ادامه به استفاده از ظرفیت مردمی و خیران در اداره موکب ها تاکید کرد و یادآورشد: همه دستگاه های خدمات رسان باید در برپایی موکب ها خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند ضمن اینکه مشارکت مردم و خیران و روستاهای هم جوار در راه اندازی موکب ها موجب پررنگتر شدن این موکب ها خواهد شد.

غلامی همچنین افزود: امسال برای ایام محرم ۵۸ تن برنج، ۲۰ تن شکر و سه تن گوشت سهمیه برای این شهرستان پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، در این جلسه مسئولین موکب‌ها به مشکلات پیش رو مانند تعمیر و تجهیز مکان موکب ها و تهیه اقلام پذیرایی و آرد پخت نان و و موارد انتظامی و امدادی اشاره کردند.