یادواره شهدای فصل پاییز مریانج برگزار می شود

گروه جامعه: مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج گفت: یادواره شهدای فصل پاییز شهر شهیدپرور مریانج با حضور حسین شریعت‌مداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان برگزار می شود.       به گزارش “فردای همدان”، حمیدرضا محمدی در جمع خبرنگاران گفت: یادواره 40 شهید فصل پاییز مریانج همزمان با هفته دفاع مقدس و در […]

گروه جامعه: مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج گفت: یادواره شهدای فصل پاییز شهر شهیدپرور مریانج با حضور حسین شریعت‌مداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان برگزار می شود.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حمیدرضا محمدی در جمع خبرنگاران گفت: یادواره 40 شهید فصل پاییز مریانج همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه نخستین سالروز شهادت سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی برگزار می شود.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج افزود: این آیین پنجشنبه یکم مهر پس از نماز مغرب و عشاء با حضور حسین شریعت‌مداری، نماینده مقام معظم رهبری و مدیر مسئول روزنامه کیهان در مسجد جامع شهر مریانج برگزار می شود.

وی اظهار کرد: گرامیداشت یاد و نام قافله سالار مدافعان حرم، شهید همدانی و شهدای مدافع حرم استان و همچنین شهید حبیب ا… مظاهری، شهید شاخص شهرستان همدان در سال 95 نیز از دیگر محورهای مهم این برنامه است.

فرمانده پایگاه مقاومت سردار شهید عباس فرجی بیان کرد: سردار سرافراز حبیب ا… مظاهری متولد 1341 در شهر مریانج و فرمانده گردان مسلم بن عقیل(ع) از لشگر 27 محمد رسول‌ا… بود که تیر ماه سال 61 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش هنوز بازنگشته است.

محمدی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا بیش از 20 سال است که به صورت مداوم و فصلی در این شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، “امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست” و برگزاری یادواره ها موجب زنده نگه داشتن روحیه جهاد و شهادت می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم مردم مریانج در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نیز گفت: مردم این شهر از آغازین روزهای جنگ تحمیلی با تقدیم شهید محمود اقبالی در عملیات‌های متعدد حضور یافته و آخرین شهید به نام کاظم عابدی را نیز 12 فروردین 1390 در درگیری با گروهک پژاک، تقدیم انقلاب کرده اند.

محمدی اعلام کرد: مریانج در دوران دفاع مقدس 9 هزار نفر جمعیت داشت که از این بین 153 شهید و هزار و 500  ایثارگر را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت، رتبه دوم یا سوم کشور مربوط به مریانج است، اذعان کرد: در کل کشور به ازای هر 200 نفر یک شهید، در استان به ازای هر 120 نفر یک شهید، اما در مریانج به ازای هر 60 نفر یک شهید وجود دارد.

محمدی اظهار کرد: 8 سردار شهید دفاع مقدس به نام‌های حبیب‌ا.. مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، هادی فضلی، اکبر یارمحمدی، اسماعیل شکری‌موحد، عباس فرجی، علیرضا دهقانی و حمیدرضا یکن‌آبادی از این شهر بوده‌اند.