ضرورت به جریان افتادن پرونده پروژه جزیره شادی بهار

فرماندار شهرستان بهار با تأکید بر ضرورت به جریان افتادن پرونده پروژه جزیره شادی گفت: بیش از یک دهه از مسکوت ماندن پروژه جزیره شادی می گذرد و با این رکود، فرصت ها از دست می رود که در این رابطه از دستگاه قضایی و استاندار تقاضامندیم به منظور به جریان انداختن این پرونده اهتمام ورزند تا بتوانیم از فرصت ایجاد شده، برای فراهم کردن رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم.

به گزارش فردای همدان، مجتبی فیض‌اللهی در بازدید از پروژه های شاخص شهرداری بهار که با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار و خبرنگاران استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها به منظور رفاه شهروندان بسیار مهم بوده و نیاز است دستگاه های اجرایی نیز از همه امکانات خود برای به ثمر نشستن پروژه ها بهره گیرند و شهرداری را یاری دهند.

وی با ابراز رضایتمندی از اجرای پروژه ساماندهی ورودی شهر بیان کرد: ورودی شهر بیانگر زیبایی شهر است و ساماندهی بلوار کشاورز حرکت ارزشمندی است که شهر زیبای بهار را به همگان معرفی خواهد کرد.

شهردار بهار نیز در حاشیه بازدید از پروژه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر سه پروژه شاخص و بزرگ در شهر بهار در حال اجرا بوده ضمن اینکه طرح‌های دیگر شامل آسفالت ریزی و جدول گذاری معابر نیز در سطح شهر برای رضایتمندی شهروندان انجام می شود.

️شاهین فرجی‌فر اضافه کرد: پروژه ساماندهی ورودی شهر بهار(بلوار کشاورز)، پروژه سنگینی است که براساس طرح تفصیلی آغاز شد تا ورودی شکیل و کاربری های همسان با ورودی شهر تعریف شود و برای فراغت، تجارت و سکونت در ورودی شهر حرفی برای گفتن داشته باشیم.

️وی افزود: پارک موضوعی در ۳.۵ هکتار در ماه گذشته کلنگ زنی شد و براساس سلیقه، نظر و خواست مردم و با ارائه ایده های نو برای شرایط سنی مختلف، عملیات اجرایی آن آغاز شده است ضمن اینکه از مشارکت سرمایه گذاران در پارک ۳.۵ هکتاری استقبال می کنیم اما واگذاری زمین در آن نداریم.

وی با بیان اینکه پروژه های کلان شهرداری، شهر بهار را ۳۰ سال به جلو خواهد برد، گفت: شهرداری بهار آمادگی مشارکت با بخش خصوصی را دارد و هر یک از شهروندان و سرمایه گذاران خواهان مشارکت در پارک ۳۰۵ هکتاری هستند می توانند با در اختیار داشتن فضا، قسمتی را اجرا کرده و طبق قرارداد برای مدت معینی از آن درآمد و سود کسب کنند و سپس به شهرداری بازگردانند و شهرداری بهار به هیچ عنوان در پروژه پارک ۳.۵ هکتاری واگذاری زمین به بخش خصوصی نخواهد داشت.

شهردار بهار اظهار کرد: با اجرای پروژه های با کیفیت و با متد روز، شاهد سفر معکوس از شهرهای اطراف به شهر زیبای بهار خواهیم بود و برای اجرای پروژه ها و رسیدن به مطلوب، همراهی مردم بسیار لازم است.

وی با بیان اینکه پرونده پروژه جزیره شادی در مراجع قضایی مفتوح است و تا زمانی که از سوی مراجع قضایی تعیین تکلیف نشود، شهرداری بهار اجازه ورود به پروژه را ندارد، تصریح کرد: کلیه پروژه هایی که امروز در سطح شهر در حال انجام است، از محل اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شده و براساس سیاستگذاری شورای اسلامی شهر در حال اجراست.

امام جمعه بهار هم اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات زیربنایی و بنیادی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار، قابل تقدیر است و برای ماندگار بودن پروژه ها از مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده شود.

️حجت الاسلام رضا مصباح اضافه کرد: یکی از نیازهای شهرداری ایجاد منابع پایدار است که با تحقق این مهم، منابع مالی نیز تقویت می شود و با استفاده از این ظرفیت ها می توان برای شهرداری درآمد پایدار متصور شد.

️وی ایجاد پروژه‌های مختلف را در رونق کسب و کار و مشاغل در سطح شهر بهار بسیار مهم دانست و گفت: به منظور ایجاد ارزش افزوده و ارتقای اسم و جایگاه شهرستان، باید حرکت های رو به جلو تعریف شود و اجرای پروژه های بزرگ علاوه بر تأمین نیاز شهرستان، در راستای امید بخشی به مردم بسیار مؤثر است. با تداوم حرکت های جهادی، شهرستان به جایگاه واقعی خود خواهد رسید و مردم نیز حس خوب شهروندی را احساس خواهند کرد.

در ادامه مسئولان و اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی شاخص در مناطق مختلف شهر بهار شامل پروژه جدول گذاری کوچه شهیدان قربانی و کوچه های منشعب، زیرسازی آسفالت و جدول گذاری کوچه های گلبرگ، آسفالت ریزی کوچه های بهارستان یک و دو و گلستان چهار و ۱۳، جاده تندرستی، ساماندهی بلوار شهید بهشتی، ساماندهی ورودی شهر بهار و پارک ۳.۵ هکتاری بازدید کردند.